اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت گچساران:

ریشه بسیاری از انحرافات ازدواج ناموفق است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت گچساران گفت: ریشه بسیاری از انحرافات در جامعه از سوی زن و مرد و فرزندان ازدواج‌های ناموفق صورت می‌گیرد.

ریشه بسیاری از انحرافات ازدواج ناموفق است
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام عبدالمجید کرمی ظهر امروز در سمینار ازدواج موفق در دانشگاه آزاد اسلامی گچساران اظهار داشت: مرد و زن با توجه به نیازهای روحی، عاطفی، جسمی و جنسی که دارند، مکمل یکدیگر بوده و برای داشتن زندگی خوب و سعادتمند، جفت شدن و در کنار یکدیگر قرار گرفتنِ این دو، اجتناب ناپذیر است.
وی با بیان اینکه ازدواج در نزد خداوند بهترین و محبوب‌ترین بنیان و سازه و دربردارنده شرط اساسی سعادت بشر است، افزود: تنها شیوه‌ای که هر یک از زن و مرد می‌توانند با آن دیگری را به بهترین وجه، تکمیل کنند و به خواسته‌های روحی و روانی همدیگر پاسخ مناسب بدهند ازدواج است.
امام جمعه موقت گچساران و رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد گچساران ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) را موفق‌ترین پیوند آسمانی عنوان کرد.
کرمی تصریح کرد: رابطه عاشقانه ماندگار، رمزی است که باعث ثبات و دوام پیوندهای زناشویی شده و اختلافات را در محیطی دوستانه حل و فصل می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: حاصل آرامش و تفاهم در محیط زندگی دو نور آسمانی ولایت، بهترین انسان‌های کره زمین از جمله امام حسن (ع) و امام حسین (ع) و حضرت زینب کبری (س) می‌شود. 
این مقام علمی و فرهنگی گچساران دلیل عاشقانه زندگی ‌کردن امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) را تصمیم بر مبنای عقل و فطرت پاک آدمی دانست و گفت: هر زندگی که بر مبنای عقل نباشد و تنها احساسات بر آن چیره شود به درگیری و در نهایت به جدایی می‌انجامد و محکوم به نابودی است.
امام جمعه موقت گچساران افزود: کسی که همسر اختیار می‌کند در واقع زمینه مساعدی برای پذیرش دستورات مناسب با فطرت را فراهم کرده و به مراتب راحت‌تر می‌تواند طبق اوامر دینی عمل کرده و با فرامین الهی خود را وفق دهد.
کرمی با اشاره به اینکه تدین و اخلاق نیکو برای یک زندگی سالم و با صفا لازم و حتمی است، تصریح کرد: تعهد دینی و تقید اخلاقی در خانواده منشا پرورش فرزندانی متدین، با اخلاق، پاک و مفید برای خود و جامعه و همچنین مایه عزّت و سربلندی برای خانواده می‌شود. 
امام جمعه موقت گچساران با تأکید بر ضرورت حاکمیت فرهنگ عفاف و پاکدامنی برای زنان و مردان گفت: حیا سبب ثبات و اعتماد در زندگی شده و از ایجاد گمان‌های وسوسه‌انگیز در زندگی جلوگیری می‌کند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول