اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نور:

سن ازدواج در کشورمان بالا رفت/ ازدواج علی (ع) و فاطمه (س)انقلاب فرهنگی بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه نور با اعلام هشدار به دلیل بالارفتن سن ازدواج در کشورمان از ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه (س)به عنوان انقلاب فرهنگی یاد کرد.

سن ازدواج در کشورمان بالا رفت/ ازدواج علی (ع) و فاطمه (س)انقلاب فرهنگی بود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت‌الاسلام سید حسین امیری پیش از ظهر امروز در جمع اعضای شورای فرهنگی اجتماعی شهرستان نور بیان داشت: ازدواج امیر مومنان و حضرت زهرا (س) یک اتفاق مهم فرهنگی بود.
وی بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) با این ازدواج که در سال دوم هجری صورت گرفت یک کار فرهنگی را شروع کرد و انقلاب فرهنگی بوجود آورد.
امیری با بیان اینکه در زمان جاهلیت مهریه‌های سنگین از جمله هزاران دینارطلا، هزار شتر سرخ مو و... به خصوص برای خانواده های متول رسم بود خاطرنشان کرد: پیامبر با ازدواج سبک و آسان دو گوهر گرانبهای آفرینش این رسم غلط را برچید و ازدواج آسان را از خانواده خود آغاز کرد.
امام جمعه نور خاطرنشان کرد: تمام جهیزیه حضرت زهرا (س) به قیمت 500 درهم با فروش زره حضرت علی (ع) تهیه شد و تعجب همگان را در آن عصر و زمان در پی داشت.
وی با بیان روایتی تصریح کرد: هر کس جوانی را کمک کند تا ازدواج کند، جزء کسانی قرار می‌گیرد که خداوند نظر رحمت به آنها دارد.
 
* سن ازدواج بالا رفت
امیری یکی از امور مهم را فراهم کردن شرایط ازدواج آسان برای جوانان ذکر کرد و افزود: یکی از فرهنگ‌های غلطی که در جامعه جا افتاده و با منطق به ظاهر حق به جانب از آن دفاع می‌شود بالارفتن سن ازدواج است که سال‌ها قبل در غرب تحقق پیدا کرد.
امام جمعه نور ابراز داشت: اکنون غرب به این نتیجه رسید که این تفکر غلط است و بسیاری از مشکلات خانوادگی ناشی از این طرز فکر است اما این موضوع کم کم در جامعه ما در حال اتفاق است و این برای جامعه ما خطرناک است.
وی با بیان اینکه تجرد مشکلات روحی برای انسان ایجاد می‌کند و برطرف کردن این مشکلات بسیار سخت است بر فرهنگ‌سازی درست به ویژه در سنین اوایل جوانی تاکید کرد.
امیری در پایان اذعان داشت: باید این فرهنگ جا بیفتد که سن ازدواج سن بلوغ است و وقتی انسان به ممیزی رسید و از نظر عقل کامل شد باید به سنت پیامبر تن در دهد و دین خود را کامل و از مشکلات رهایی یابد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول