اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌برگزاری مراسم جشن ازدواج 30 زوج در اردل؛

حجت‌الاسلام ‌بت‌شکن: ازدواج مهم‌ترین عامل تکامل انسان است

خبرگزاری فارس: کارشناس تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ازدواج مهم‌ترین عامل تکامل بشر است.

حجت‌الاسلام ‌بت‌شکن: ازدواج مهم‌ترین عامل تکامل انسان است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام حسن بت‌شکن بعدازظهر امروز در مراسم جشن ازدواج در شهرستان اردل اظهار داشت: با توجه به ورود مهریه‌های سنگین و آئین‌های نادرست به سنت حسنه ازدواج، لازم است تا در راستای ترویج ازدواج آسان در این شهرستان بیش از پیش تلاش شود.
وی افزود: خداوند در قرآن بحث ازدواج و تشکیل خانواده را از آیات و نشانه‌های خویش مانند آفرینش زمین، آسمان و کوه‌ها معرفی کرده است.
بت‎شکن با بیان اینکه مجردها نقص‌هایی دارند که فقط با ازدواج رفع می‌شود، گفت: خداوند ازدواج را مایه آرامش و سکون انسان‌ها معرفی کرده، چراکه تکامل انسان در ازدواج نهفته است.
کارشناس تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به جایگاه تشکیل خانواده در قرآن، افزود: قرآن زیر بنای تشکیل جامعه بشری یعنی خانواده را رابطه مودت، رحمت و مهربانی معرفی می‌کند و این رابطه ملاک قرآن کریم در استحکام خانواده است.
بت شکن اصلی‌ترین وظیفه خانواده یعنی مادران را تربیت نسل جوان عنوان کرد و گفت: یک مادر زمانی شایسته مادری است که یک مربی خوب باشد.
وی با بیان اینکه فلسفه ازدواج نه هوسرانی بلکه تکامل انسان است، گفت: انسان‌ها موجودات مختاری هستند و اگر خودشان نخواهند که تکامل پیدا کنند، کسی نمی‌تواند آنان را به زور و اجبار به این نتیجه از ازدواج برساند.
بت‌شکن خاطرنشان کرد: آنچه که باعث تکامل می‌شود این است که انسان در اختلافاتی که بین او و همسرش پیش می‌آید، می‌تواند مشکلات روحی خود را پیدا کند و در راستای برطرف کردنش قدم بردارد.
وی اضافه کرد: کسی که در زندگی مشترک به جای فکر تغییر در  طرف مقابل به دنبال خودسازی است و از هر موقعیتی در این راستا استفاده می‌کند، بسیار زندگی شیرینی خواهد داشت.
مراسم جشن ازدواج 30 زوج جوان با حضور فرماندار اردل، بخشداران مرکزی و میانکوه و روسای ادارات و مدیر بنیاد مسکن استان و دهیاران بخش مرکزی در اردل برگزار شد.
انتهای پیام‌/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول