اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پاکدشت:

ازدواج حضرت علی (ع) الگوی شایسته‌ زندگی اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان پاکدشت با اشاره به ویژگی‌های زندگی امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) گفت: ازدواج حضرت علی (ع) الگوی شایسته‌ای برای زندگی اسلامی است.

ازدواج حضرت علی (ع) الگوی شایسته‌ زندگی اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین لزومی شامگاه شنبه در همایش پیوند آسمانی در شهرستان پاکدشت ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت این واقعه تاریخی آنرا الگوی تمام عیار و کامل برای زوجهای جوان دانست و گفت: جوانان اسلامی باید چه در انتخاب همسر و چه در عوامل شکل گیری یک ازدواج پسندیده اسلامی به آن دو بزرگوار تکیه کنند. 
امام جمعه شهرستان پاکدشت ازدواج را یک پیمان مقدس و یک رشته آسمانی ذکر کرد و افزود: ازدواج قلب‌ها را به هم پیوند می‌زند و کانون گرم خانواده را شکل می‌دهد و زن و شوهر همدیگر را آن‌گونه که هست باید بپذیرند.
وی در ادامه با ذکر برخی روایات تاریخی اسلام و احادیث به‌ویژه در ارتباط با زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) از جوان‌ها و خانواده‌ها خواست نسبت به ترویج یک ازدواج ساده، سالم و پر از صمیمیت، در زندگی شان اهتمام بورزند.
 لزومی در ارتباط با ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا (س) عنوان کرد: کمالات بسیار حضرت فاطمه (س) از یک سو و انتسابش به شخص پیامبر از سوی دیگر و نیز شرافت خانوادگی او سبب شد که بسیاری از بزرگان به خواستگاری او بیایند.
وی ادامه داد: تعداد زیادی از افراد سر شناس و ثروتمند مکه به خواستگاری فاطمه آمدند و مهریه های بالایی را به پیامبر پیشنهاد کردند. اما هر گاه سخن از پول و ثروت  و مهریه های بالا برای ازدواج با فاطمه می‌شد، پیامبر با عصبانیت درجواب آنها می‌فرمودند «آیا شما گمان می‌کنید من بنده پول و ثروتم»
امام جمعه شهرستان پاکدشت خاطرنشان کرد: مسلما پیامبر در امر ازدواج حضرت فاطمه، در صدد تبیین الگوهای اسلامی و از بین بردن سنت‌های جاهلیت بود که شخصیت زن  را در بالا بردن مهریه‌اش می‌پنداشتند. پیامبر به تمام کسانی که با معیارهای غلط و رسوم جاهلیت به خواستگاری فاطمه می‌آمدند، جواب  رد داد. تا اینکه نوبت به شخصیتی ممتاز که سال‌های عمرش را در خدمت رسول خدا گذرانده و خود تربیت شده دامن پر فضیلت نبوت بود یعنی حضرت علی (ع) رسید.
لزومی همچنین با اشاره به ویژگی‌های حضرت علی (ع) گفت: امیرالمومنین علی (ع) از مال و ثروت دنیا بهره‌ای نداشت اما سراسر وجودش مملو از ایمان به خدا و رفتارش مزین به ارزش‌های الهی بود.
وی در ارتباط با خانواده تصریح کرد: خانواده، کانونی است مقدس که در سایه پیوند زناشویی دو انسان از دو جنس مخالف پایه گذاری شده و با پیدایش و تولید فرزندان کامل تر می‌شود.
لزومی با بیان اینکه در اسلام برای تشکیل خانواده، استانداردهایی معرفی شده است، تاکید کرد: هر قدر ارکان تشکیل دهنده خانواده با آن استانداردها منطبق باشند به همان مقدار از شایستگی و برتری برخوردار خواهند بود.
امام جمعه شهرستان پاکدشت در ارتباط با خانواده برتر از نظر اسلام عنوان کرد: از این رو، به طور اجمال می‌توان گفت خانواده برتر از نظر اسلام ، آن است که ارکان آن شایسته و منطبق با استانداردهای اسلامی باشد، مناسبات و روابطی منطبق با آموزه‌های دینی بر آنها حاکم باشد، خروجی آن انسانهایی شایسته و موثر در ساخته شدن جامعه ایده آل اسلامی باشد. و اما ملاک برتری، از نظر اسلام، مال و ثروت و مانند آن نیست که کسی به آنها ببالد. برتری خانواده به انطباق آن با استانداردهای اسلامی و برخورداری از ویژگی‌های ارزشی و فضیلت‌هاست.     
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول