اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل:

تشریفات سن ازدواج را بالا برده است

خبرگزاری فارس: مسئول امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: رواج برخی تشریفات نابجا سبب شده سن ازدواج در جوانان بالا رفته و گرایش به ازدواج در آنان کاهش یابد.

تشریفات سن ازدواج را بالا برده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، سارا حقی به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا (س) اظهار داشت: در سال‌های اخیر با رواج بعضی تعارفات و تشریفات عرفی نابجا در خانواده‌ها، سنت الهی و پسندیده ازدواج با آسیب‌های فراوانی همراه شده که از یک سو سبب گسستگی پیوند ازدواج و افزایش طلاق شده و از سوی دیگر سن ازدواج در جوانان را بالا برده و گرایش به ازدواج را در آنان کاهش داده است.
وی ادامه داد: ازدواج مرحله مهمى از تشکیل خانواده است که بیش از همه رویدادهاى زندگى انسان در جنبه‌هاى متعدد فردى و زیستى و اجتماعى، امرى جهانى و از نظر هدف ثابت و پایدار است.
حقی بیان داشت: ازدواج از نوعى تقدس برخوردار است که در مقایسه با سایر روابط انسانى، تمامیتی بى‌نظیر دارد که ابعاد زیستى، اقتصادى، عاطفى، روانى و اجتماعى زندگى را پوشش مى‌دهد.
مسئول امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود، ترویج فرهنگ ازدواج آسان و تبعیت از شرایع و دستورات دینی را راهی برای تامین عفاف عمومی در جامعه عنوان کرد و متولیان امر فرهنگ دینی را پیشرو در ترویج این امر در بین مردم دانست.
حقی اظهار داشت: وظیفه رسانه‌ها و انسان‌های فکور و شخصیت‌های دلسوز اجتماعی در این زمان، القای دید واقع‌گرایانه به اقشار مختلف اجتماع در زمینه ازدواج است که با ممکن نشان دادن ازدواج آسان با روش‌هایی از قبیل پخش نمونه‌های عینی از ازدواج‌های آسان از سیما در قالب مصاحبه و فیلم و برنامه‌های ترکیبی، خانواده‌ها را مستقیماً با ازدواج آسان آشنا سازند.
حقی آشنا کردن مردم با نظر دین در مورد تسهیل ازدواج را از اصول مهم پایداری بنیان خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: تلاش در راستای ارتقای سطح ایمان خانواده‌ها و جوانان در آستانه ازدواج، فرهنگ ازدواج سالم و ساده را ترویج می‌دهد و در صورت بالا رفتن ایمان و معنویات و با اولویت قرار دادن این اصول در زندگی، تجملات و تشریفات آن برای مردم بی‌ارزش خواهد شد.
مسئول امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل به ازدواج مبارک و آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) به عنوان بهترین الگوی ازدواج اشاره کرد و افزود: در زمان حضرت پیامبر اکرم (ص) نیز تجملات و زیاده‌خواهی در بین مردم رایج بود و اشراف و بزرگان قبایل متعددی به خواستگاری حضرت زهرا (س) می‌آمدند اما آن حضرت، حضرت علی (ع) را با ملاک تقوی، ایمان و ساده‌زیستی از بین خواستگاران به عقد حضرت زهرا (س) در آورد و در این میان بر خانواده‌ها و جوانان ضروری است تا در راستای تامین سعادت دنیا و آخرت خود و متعاقب آن جامعه، با بررسی سیره اهل بیت (ع) در مورد ازدواج آسان این فرهنگ را در جامعه رواج دهند تا عفت و تقوی عمومی در بین جوانان افزایش یابد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول