اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت اسناد کردستان خبر داد:

ثبت 10 هزار واقعه ازدواج در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت اسناد و املاک کردستان از ثبت 10 هزار واقعه ازدواج در شش ماهه نخست سال‌جاری در این استان خبر داد.

ثبت 10 هزار واقعه ازدواج در کردستان
امیر جوان‌کیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به افزایش آمار ازدواج در استان کردستان، اظهارداشت: در شش ماهه نخست امسال 10 هزار و 333 واقعه ازدواج به ثبت رسیده که این میزان در مدت مشابه آن در سال گذشته 8 هزار و 397 مورد بوده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک کردستان تصریح کرد: وقوع طلاق در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 89 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال یک‌هزار و 476 واقعه طلاق در استان ثبت شده است، اضافه‌ کرد: این میزان در شش ماهه نخست سال گذشته یک‌هزار و 423 مورد بوده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک کردستان بهترین الگو خانواده‌ها در ازدواج جوانانشان را ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) عنوان کرد و گفت: باید با پرهیز از تشریفات بیهوده و کمک به جوانان زمینه ازدواج آسان را در جامعه افزایش دهیم.
 به گفته جوان‌کیا، توسعه و تقویت این فرهنگ در جامعه موجب کاهش معضلات اجتماعی خواهد شد.
وی ازجوانان خواست زندگی خود را با عقل، عشق و درایت آغاز کنند تا شاهد تداوم زندگی و  کاهش طلاق در جامعه باشیم.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک کردستان در ادامه به دیگر اقدامات این اداره‌کل در شش ماهه اول امسال اشاره کرد و یادآورشد: در زمینه صدور اسناد تک ‌برگ در این مدت 8 هزار و 37 سند تک‌ برگ در استان صادر شده است.
وی با اشاره به وظایف اداره کل ثبت اسناد، خاطرنشان کرد: به ثبت رساندن املاک، ثبت اسناد، معاملات و تعهدات عمومی در دفاتر اسناد رسمی، ثبت شرکت‌ها، اجرای اسناد لازم‌الاجرا، و اجرای طرح نقشه‌برداری عمومی کاداستر از جمله وظایف این سازمان به‌شمار می‌رود.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کردستان اضافه کرد: در شش ماهه نخست امسال 612 شرکت در استان به ثبت رسیده و در این مدت اختراعی از استان ثبت نشده است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول