اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهاوند خبر داد:

فعالیت 255 نفر در سرشماری نفوس و مسکن نهاوند

خبرگزاری فارس: فرماندار نهاوند گفت: 255 نفر عملیات سرشماری نفوس و مسکن نهاوند را بر عهده دارند.

فعالیت 255 نفر در سرشماری نفوس و مسکن نهاوند
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در جمع شرکت‌کنندگان در مراسم سرشماری نفوس و مسکن نهاوند اظهار داشت: در دنیای پرتلاطم امروزه بدون داشتن اطلاعات و آمار دقیق هیچ مسئول رده بالایی نمی‌تواند برای حل مشکلات مختلف برنامه‌ریزی دقیق داشته باشد.
وی وجود آمار و اطلاعات صحیح و دقیق را ضامن برنامه‌ریزی مناسب و اساسی برای اجرای برنامه‌ها و قانون‌های دقیق خواند و افزود: قبل از دولت نهم و دهم هر 10 سال اقدام به سرشماری نفوس و مسکن می‌شد اما با توجه به دغدغه بالای مسئولان این مدت زمان به هر پنج سال کاهش یافته است.
فرماندار نهاوند به برگزاری دوره‌های آموزشی برای شرکت‌کنندگان در این طرح بزرگ و ملی خبر داد و تصریح کرد: دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی این افراد به مدت 10 روز با حضور کارشناسان مجرب آمار به صورت فشرده و صحیح انجام شده است و افرادی که قرار است سرشماری کنند کاملاً با روش‌های مختلف و گوناگون سرشماری آشنا شده‌اند.
وی با اشاره به در نظر گرفتن 60 دستگاه خودرو به صورت تمام وقت در هنگام شروع سرشماری در نهاوند بیان کرد: از دوم تا 22 آبان ماه به مدت 20 روز تعداد 255 نفر اقدام به آمارگیری می‌کنند که شامل 11 نفر کارشناس فنی اجرایی، 25 نفر کارشناس بازبین، 35 نفر بازبین، 46 نفر کارشناس گروه و 138 نفر نیز عملیات سرشماری را بر عهده دارند که 75 نفر در شهرها و 64 نفر در روستاها مسئول این کار مهم هستند.
زارعی‌کوشا ارائه آمار و اطلاعات صحیح و بدون عیب و نقص توسط خانوارها در شهرستان نهاوند را خواستار شد و بر همکاری مردم به ویژه اعضای خانواده‌ها و والدین با مأموران سرشماری تأکید فراوان کرد و افزود: اعضای خانواده‌ها هر آنچه اطلاعات  و آمار دقیق و صحیح به مأموران ارائه کنند کمک بسیار ارزشمندی به مسئولان در برنامه‌ریزی‌ها کرده‌اند.
وی ادامه داد: خانواده‌ها باید مواظب افراد فرصت طلب باشند و به جز افرادی که دارای کارت شناسایی معتبر هستند کسی حق مراجعه به درب منازل را با هر عنوان دیگری ندارد و در صورت مشاهده هر گونه افراد فرصت‌طلب برابر قوانین با آنها برخورد می‌شود.
زارعی‌کوشا افزود: در نهاوند 52 هزار و 436 خانوار زندگی می‌کنند که از این تعداد 28 هزار و 25 خانوار شهری و 24 هزار و 406 خانوار در روستاها زندگی می‌کنند که این آمار متعلق به سال 85 است.
وی در پایان خواستار نهایت همکاری همه ادارات و دستگاه‌ها با مسئولان و مأموران سرشماری شد و خاطرنشان کرد: همه امکانات شهرستان برای اجرای مطلوب‌تر این مأموریت مهم مهیا شده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول