اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آمار ایران خبرداد؛

صرف 200 میلیارد تومان برای سرشماری نفوس و مسکن امسال

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آمار ایران گفت: با توجه به بسیج همه ادارات و ارگان‌ها در سراسر کشور برای مشارکت و همکاری در اجرای این طرح بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

صرف 200 میلیارد تومان برای سرشماری نفوس و مسکن امسال
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عادل آذر عصر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با بیان اینکه سرشماری در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان یک رخداد و رویداد ملی مورد توجه قرار می‌گیرد، اظهارداشت: کشور ایران اسلامی در بحث سرشماری نفوس و مسکن در سراسر جهان جزو پیشگامان محسوب می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: اطلاعات و آمار در اخذ تصمیمات و برنامه‌ریزی‌ها نقش مهمی دارد از این رو سرشماری‌‌های عمومی در بسیار از کشورهای توسعه یافته جز شاخصه‌های مدرن توسعه یافتگی آنان بشمار می‌رود.
رئیس آمار کشور تصریح کرد: کشور ایران اسلامی در بحث آمار و سرشماری‌ها جزو کشورهای برتر بوده و کاهش مدت زمان سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سوی دولت از مقطع زمانی 10 سال به پنج سال افتخار و رخداد ارزشمند برای ما خواهد بود.
آذر با بیان اینکه بیش از 70 کشور توسعه یافته و یا در حال توسعه در سال‌های 2010 و 2011 از روش آمارگیری که در ایران اجرا می‌شود، استفاده کرده‌اند، افزود: به منظور اجرای بی‌نقص طرح نفوس و مسکن امسال تجربه چندین سال سرشماری کشور و مطالعات دقیق طرح آمارگیری 70 کشور جهان به کار برده شده است.
وی با بیان اینکه 114 هزار نفر در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال‌جاری فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: از این تعداد 54 هزار نفر به عنوان ماموران سرشماری به صورت مستقیم به درب منازل مردم در سراسر کشور مراجعه می‌کنند.
به گفته وی، تمامی مأموران بکارگیری شده در این طرح  دارای مشخصات که شامل کارت شناسایی با شماره منحصر به فرد و لباس فرم و غیره هستند.
رئیس مرکز آمار ایران رتبه ایران را به لحاظ تعداد سرشماری‌های انجام شده در رده‌های نخست عنوان کرد و افزود: تعداد سرشماری‌های عمومی که در کشورهای جهان انجام می‌شود یکی از شاخص‌هایی است که پیشرفت نظام آماری و برنامه‌ریزی را در کشور با آن می‌سنجند.
آذر با تاکید بر اینکه انتخاب ماموران آمارگیری براساس رفتار، تحصیلات، تجربه، کردار و شخصیت بوده است، تصریح کرد: در راستای اجرای دقیق این طرح 5 میلیون و 400 هزار نفر ساعت آموزش در سراسر کشور به این افراد ارائه شده است.
وی به در نظر گرفتن 70 میلیارد تومان اعتبار از بودجه برای این آمارگیری اشاره کرد و افزود: طبق محاسبات صورت گرفته در مجموع چیزی حدود 200 میلیارد تومان هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم مربوط به آمارگیری امسال خواهد بود.
رئیس مرکز آمار ایران با تأکید براینکه اطلاعات جمع‌آوری شده از طریق آمارگیری عمومی نفوس و مسکن باید با حداقل خطا همراه باشد، ادامه داد: لازمه کاهش خطاها در این آمارگیری آگاهی دادن کامل به مردم است و مسئولین در اطلاع‌رسانی دقیق به مردم نقش مهمی دارند.
آذر خاطرنشان کرد: سرشماری سال 90 تنها سرشماری است که دو سال پیاپی آزمایش شده است و برای اجرای هرچه بهتر و بی‌نقص آن  با تمام توان حرفه‌ای و تخصصی پای کار آمده‌ایم.
وی به زمان اعلام نتایج سرشماری اشاره کرد و افزود: سعی می‌کنیم نتایج اولیه سرشماری را در هفته اول آذر ماه سال جاری اعلام کنیم و نتایج نهایی نیز بعد از استخراج در نیمه اول اردیبهشت ماه سال 91 اعلام می‌شود.
وی در ادامه به نقش اصحاب رسانه در راستای اجرای هرچه بهتر طرح سرشماری نفوس و مسکن اشاره کرد و گفت: اطلاع‌رسانی دقیق شما می‌تواند نقش بسزایی در حضور و مشارکت هرچه بهتر مردم داشته باشد.
رئیس مرکز آمار ایران، از اصحاب رسانه خواست به عنوان بازوی توانمند در کنار مشارکت فردی در بحث آمار در بالا بردن سطح آگهی مردم نسبت به تاثیرات مثبت این رخداد عظیم ملی تلاش کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول