اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری بوشهر خبر داد:

برگزاری 38 کلاس آموزشی نفوس و مسکن در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری بوشهر از برگزاری 38 کلاس آموزشی نفوس و مسکن در استان بوشهر خبر داد.

برگزاری 38 کلاس آموزشی نفوس و مسکن در استان بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، علیرضا محمدی باغملایی بعد از ظهر امروز در جمع ماموران و کارشناسان سرشماری نفوس و مسکن در دشتستان اظهار داشت: سرشماری نفوس و مسکن از مهم‌ترین مسایل در کشور است و مبنای بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها در کشور در واقع سرشماری و اطلاعات آماری از شهرها و روستاهاست.
وی افزود: فعالیت سرشماری یک فعالیت است که هر چند سال در کشور برگزار می‌شود و این سرشماری یک کار با ارزش و فرصتی مناسب برای ماموران سرشماری است که در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های مهم کشور سهیم باشند.
مدیرکل آمار استانداری بوشهر خاطرنشان کرد: بدون تردید یکی از اهداف مهم سرشماری جمع‌آوری و کسب اطلاعات لازم برای برنامه‌ریزی بهتر و دقیق‌تر در راستای توسعه کشور و منطقه است.
محمدی باغملایی تصریح کرد: اگر پایه اطلاعاتی در یک منطقه وجود نداشته باشد، برنامه‌ریزان برای توسعه و عمران و آبادی آن منطقه با مشکل مواجه می‌شوند.
وی بر یادگیری مطالب و موضوعات مورد بحث در کلاس‌های آموزشی سرشماری و رفع ابهامات از سوی ماموران سرشماری نفوس و مسکن تاکید کرد.
باغملایی با اشاره به شایعاتی در زمینه ارتباط سرشماری با خوشه‌بندی یارانه‌ها اضافه کرد: فعالیت سرشماری یک اقدام ضروری در کشور است و نوع اطلاعات بدست آمده اطلاعاتی است که مبنای خوشه‌بندی خانوارها نیست و اقلام اطلاعاتی هیچ گونه ارتباطی با طرح اقتصادی خانوارها و یارانه‌ها ندارد.
وی از برگزاری 38 کلاس آموزشی نفوس و مسکن در سطح استان بوشهر خبر داد و افزود: 1400 نفر در ستادهای  اجرایی و پشتیبانی کار سرشماری طرح نفوس و مسکن را در استان برعهده دارند.
مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری بوشهر ضمن قدردانی از فرماندار شهرستان دشتستان و مسئولین در ارائه امکانات برای اجرای طرح سرشماری و کلاس‌های آموزشی اظهار داشت: در این شهرستان 9 کلاس آموزشی برای آموزش ماموران سرشماری نفوس و مسکن در شهرهای برازجان، سعدآباد و کلمه و شبانکاره دایر است و هم‌اکنون مربیان مشغول آموزش هستند.
محمدی باغملایی بیان داشت: از تمام ظرفیت موجود برای برگزاری هر چه بهتر سرشماری نفوس و مسکن در استان استفاده می‌کنیم و از تمام مردم انتظار داریم همکاری کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول