اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

سرشماری نفوس و مسکن ‌برنامه‏ریزی برای آینده است‌

خبرگزاری فارس: امام جمعه فیروزکوه با اشاره به مزایای سرشماری نفوس و مسکن گفت: سرشماری نفوس و مسکن ‌برنامه‏ریزی برای آینده است‌.

سرشماری نفوس و مسکن ‌برنامه‏ریزی برای آینده است‌
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام عبدالعلی استیری ‌در جلسه شورای اداری که در فرمانداری شهرستان فیروزکوه برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه بنا شده که سرشماری نفوس و مسکن از دوم تا 22 آبان ماه در شهرستان فیروزکوه انجام شود، این جلسه برگزار شده است.
وی اضافه کرد: یکی از ارکان مهمی که هر جامعه به آن نیاز دارد، داشتن برنامه‏ریزی است.   
امام جمعه فیروزکوه ادامه داد: هر جامعه و کشوری اگر آمار دقیقی از نفوس و مسکن در اختیار داشته باشد، قطعا می‏توان مشکلات کشور و جامعه را راحت‏تر و بهتر برطرف کرد.
استیری تصریح کرد: هم در آیات صریح قرآن و هم در سخنان تبارک و تعالی ائمه (ع) بر  داشتن برنامه‏ریزی تاکید شده است.
وی اضافه کرد: در سوره ملک خلقت آسمان مطرح شده است و در این سوره آمده که خداوند هفت آسمان را به صورت طبقه طبقه خلق کرد و شما اگر دقت کنید هیچ تفاوت، خلل و ناهماهنگی در خلقت خداوند نمی‏بینید.
امام جمعه فیروزکوه ادامه داد: همه ما در هر مسئولیتی که هستیم باید به سه نکته توجه کنیم که نخستین نکته این است که باید وقت‏شناس باشیم، همان طور که خداوند متعال هفت آسمان را از روی برنامه، مرتب و در یک وقت مشخص خلق کرد.
استیری افزود: برخی از مدیران با تاخیر در جلسه شورای اداری حضور می‏یابند و آیه صریح قرآن می‏گوید که در برنامه‏ها وقت‏شناس باشیم.
وی با بیان اینکه مسئله تنظیم امور مهم است، تصریح کرد: انسان باید به کارش اعتماد داشته و معتقد باشد که راه درست کدام است.
امام جمعه فیروزکوه تاکید کرد: صرف داشتن برنامه‏ریزی کفایت نمی‏کند و برنامه‏ریزی باید تنظیم هم داشته باشد.
استیری افزود: باید برنامه دقیقی داشته باشیم تا به هدف مورد نظر به نحو احسن دست پیدا کنیم.
وی تاکید کرد: امام علی (ع) در نهج‏البلاغه قرآن را توصیف و در خطبه 158 این کتاب ویژگی‏هایش را بیان کرده‏اند.
امام جمعه فیروزکوه با بیان اینکه امام علی (ع) می‏فرمایند که برنامه‏ریزی خود را از قرآن فرا بگیرید، گفت: مدیر یک مجموعه باید در توان مدیریتی بالایی برخوردار باشد.
استیری ادامه داد: امیرالمونین (ع) می‏فرمایند که تمام علوم آینده در قرآن نهفته و حتی علوم هسته‏ای که زمان زیادی نیست که کشف شده در قرآن آمده است.
وی با بیان اینکه در برنامه‏ریزی نیز باید آینده را مد نظر قرار دهیم، افزود: سرشماری نفوس و مسکن نیز برای برنامه‏ریزی آینده است.
امام جمعه فیروزکوه گفت: همچنین در قرآن، تاریخ گذشتگان آمده و این موضوع نیز در برنامه‏ریزی مهم است که انجام کار از چه نقطه‏ای آغاز شده و به چه نقطه‏ای می‏خواهیم برسیم.  
استیری تصریح کرد: اگر مشکلی دارید به قرآن پناه ببرید تا قرآن مشکلات شما را برطرف کند زیرا خداوند در قرآن اوضاع اجتماعی و فردی شما را تعیین کرده و سر و سامان داده است.  
وی گفت: انسان باید از فرصت‏ها آن طور که باید استفاده کند و اگر فرصت‏ها غنیمت شمرده نشود، این فرصت از دست خواهد رفت.  
امام جمعه فیروزکوه افزود: ارزش نهادن به زمان از عوامل مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
استیری با اشاره به اینکه انسان باید زمان را کاملا مدیریت کند و بر زمان سوار شود، ادامه داد: باید فرصت‏ها را غنیمت شماریم و برای آن ارزش قائل شویم.
وی با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) فرمودند که زیان‏کار واقعی کسی است که لحظه لحظه عمر خود را قدر نداند، تاکید کرد: با ارزش نهادن به زمان می‏توانیم برنامه خوب و دقیقی داشته باشیم.
امام جمعه فیروزکوه با بیان اینکه از عوامل مهم دیگری آینده‏نگری است، گفت: اگر می‏خواهیم برنامه داشته باشیم باید آینده‏نگر باشیم زیرا آینده‏نگری انسان را از پشیمانی ایمن می‏دارد.
استیری تصریح کرد: تدبیر نیز از عوامل مهم دیگر است و همچنین امام جواد (ع) می‏فرمایند که اگر کسی نداند که کاری را از کجا آغاز کند، این فرد به سرمنزل مقصود نمی‏رسد.
وی با بیان اینکه تقسیم امور نیز از دیگر عوامل مهم است، گفت: کارها برای اینکه به خوبی صورت گیرد، باید اولویت‏بندی شود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول