اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کنگان خبر داد:

بومی‌سازی سرشماری نفوس و مسکن در کنگان

خبرگزاری فارس: فرماندار کنگان از بومیسازی سرشماری نفوس و مسکن در کنگان خبر داد.

بومی‌سازی سرشماری نفوس و مسکن در کنگان
به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، عباس تبرکی پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کنگان اظهار داشت: شهرستان کنگان قطب بزرگ اقتصادی و انرژی کشور است و در سال جهاد اقتصادی باید از تمام امکانات و ظرفیت‌ها در رشد و بهره‌وری اقتصادی استفاده کنیم.
وی با اشاره به نقش مهم سرشماری و آمار در پیشرفت افزود: توسعه زیرساخت‌ها و افزایش امکانات در این شهرستان مورد توجه همه مسئولان است و ارائه آمار دقیق نقشی مهم و در تخصیص اعتبار دارد.
فرماندار کنگان با بیان اینکه اجرای این طرح از دوم آبان ماه شروع و تا ۲۲ آبان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: آمار یکی از مهم‌ترین شاخص‌های جمعیتی به شمار می‌رود که مبنای تمام برنامه‌ریزی‌های دولت در راستای توسعه اقتصادی و برنامه‌ریزی بودجه‌ای است.
تبرکی تصریح کرد: مبنای آمار، سرشماری عمومی نفوس و مسکن است و داشتن آمار صحیح و به روز با توجه به تغییرات جزئی و ملموس در تمامی بخش‌ها بسیار حیاتی است.
وی با بیان اینکه دارا بودن اطلاعات صحیح از جمله نیازها و اصل و اساس این اقدام است گفت‌: در این راستا کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی ارزشمندی برای مامورین سرشماری در نظر گفته شده که به صورت ویژه در حال برگزاری است.
فرماندار کنگان افزود: این برنامه بر اساس ساختار شهرستان با ۸۶ نیرو طرح‌ریزی شده که تحت پوشش ساختار تعریف شده این برنامه انجام می‌گیرد.
تبرکی اذعان داشت: ‌چون اجرای بومی این طرح در سطح کشور یکی از نکات کلیدی است؛ مطمئناً نحوه اجرای آن در شهرستان کنگان نیز بومی‌سازی می‌شود.
وی با اشاره به هجوم جمعیت مرتبط با صنعت در شهرستان کنگان خواستار همکاری منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی شد و خاطرنشان کرد:‌ منطقه ویژه با برقراری ارتباط با شرکت‌ها و کمپ‌ها، شرایط را به صورت ویژه مهیا کند.
فرماندار کنگان یادآور شد: شوراها و شهرداران مناطق پنجگانه باید به محل‌های اقامتی به منظور دسترسی راحت‌تر به آنها کد بدهند.
تبرکی با بیان اینکه بررسی آمار بخش عسلویه در سال ۸۵ به صورت ویژه بوده، گفت: امسال آمار تمامی شهرهای کنگان به دلیل وجود حوزه کارگری و سایت دو منطقه ویژه به صورت ویژه بررسی خواهد شد.
وی خواستار اصلاح ساختاری با اضافه کردن معاون دوم اجرائی برای بخش عسلویه شد.
تبرکی همه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی مستقر در منطقه را موظف به همکاری دانست و تصریح کرد: ماموران سرشماری باید مواردی اعم از برقراری ارتباط حسنه با مخاطب برای تکمیل پرسشنامه، رعایت حجاب و عفاف، رعایت امانت‌داری همراه با نوع طبقه‌بندی و ورود به منازل با اجازه مخاطب را مورد توجه قرار دهند.
فرماندار کنگان بیان داشت: شهرستان کنگان در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارد و همه مسئولان و متولیان امور باید در این مسیر تلاش و فعالیت بیشتر و بهتری کنند تا به نتایج مطلوب برسیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول