اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آمار ایران خبر داد:

به‌کارگیری 54 هزار مامور در طرح سرشماری نفوس و مسکن

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آمار ایران از به کارگیری 54 هزار مامور در طرح سرشماری نفوس و مسکن در سراسر کشور خبر داد.

به‌کارگیری 54 هزار مامور در طرح سرشماری نفوس و مسکن
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عادل آذر ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، با بیان اینکه در راستای اجرای طرح نفوس و مسکن بیش از 114 هزار نفر در سراسر کشور مامور شده‌اند، اظهارداشت: از این تعداد 54 هزار نفر به عنوان ماموران سرشماری به کارگیری شده‌اند.
وی از ارائه آموزش‌های لازم به ماموران سرشماری خبرداد و افزود: در راستای اجرای دقیق این طرح 5 میلیون و 400 هزار نفر ساعت آموزش در سراسر کشور به این افراد ارائه شده است.
رئیس مرکز آمار ایران از سرشماری‌های عمومی به عنوان شاخص‌های توسعه هر کشور نام برد و افزود: سرشماری در دنیا به عنوان یکی از افتخارات هر کشوری مطرح می‌شود.
به گفته آذر، در سراسر دنیا از سرشماری‌ها به عنوان رخداد ملی نام برده می‌شود.
وی با اشاره به کاهش مدت زمان سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سوی دولت از مقطع زمانی 10 سال به پنج سال، اضافه کرد: کشوری همچون ایران که مسیر پیشرفت و توسعه را طی می‌‌کند، نیازمند ارائه آمار و اطلاعات به روز است.
رئیس مرکز آمار ایران خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده  طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن از دوم آبان ماه امسال به مدت 21 روز در سراسر کشور اجرا می‌شود.
آذر تصریح کرد: سعی می‌کنیم نتایج اولیه سرشماری را در هفته اول آذر ماه امسال اعلام کنیم.
به گفته وی، نتایج نهایی سرشماری نیز بعد از استخراج در نیمه اول اردیبهشت ماه سال 91 اعلام می‌شود.
رئیس مرکز آمار ایران اضافه کرد: در این دوره از سرشماری عمومی نفوس و مسکن بیش از 70 قلم اطلاعات آماری مطابق با استاندارهای جهانی از طریق پرسش نامه‌ها ثبت می‌شود.
آذر تصریح کرد: در راستای اجرای هرچه کامل و بی‌نقص طرح نفوس و مسکن تجربه چند سال سرشماری کشور و مطالعات دقیق طرح آمارگیری 70 کشور جهان به کار برده شده است.
وی خاطرنشان کرد: اطلاعات ما با زندگی شخصی و خصوصی مردم کاری ندارد و امیدواریم با مشارکت بسیار خوب مردم بتوانیم آمار و اطلاعات دقیقی را که مبنای رشد و توسعه کشور است به دست آوریم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول