اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی؛

فعالیت شرکت‌های غیرمجاز پستی مشکل‌ساز شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل پست خراسان شمالی گفت: فعالیت شرکت‌های غیرمجاز پستی در این استان مشکلات زیادی را برای این اداره کل ایجاد کرده است.

فعالیت شرکت‌های غیرمجاز پستی مشکل‌ساز شده است
محمد شفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه فعالیت افراد غیرمسئول در زمینه خدمات پستی طی سال‌های اخیر افزایش یافته است، بیان داشت: با وجود آنکه موضوع به دستگاه‌های مسئول در این زمینه منعکس شده لیکن اقدام عملی در این ارتباط انجام نشده است.
وی تصریح کرد: البته اداره کل پست خراسان شمالی از برخی از این شرکت‌ها اقامه دعوی کرده که موجب محکومیت دو شرکت غیرمجاز شده است.
شفیعی گفت: برخی از این شرکت‌ها صرفاً در مسیرهای خاصی چون؛ تهران و مشهد خدمات داده و سایر مسیرها را خدمات نمی‌دهند و بر اساس صرفه و صلاح فعالیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه اگر این شرکت‌های به اصطلاح خدمات پستی در صدد ارائه خدمات بوده باید طبق قانون در تمام مسیرهای داخلی و خارجی به شهروندان سرویس دهی کنند، افزود: با این وجود این شرکت‌ها سرویس دهی به سایر مناطق و از جمله مناطق محروم را با این رویکرد ناصواب به شرکت پست سپرده‌اند.
مدیرکل پست خراسان شمالی با بیان اینکه انتقال بسته‌های پستی از مشهد به بجنورد و بالعکس نیز توسط خودروهای خطی غیرقانونی است، تصریح کرد: بر اساس قانون بسته‌های با وزن کمتر از شش کیلو باید توسط سیستم پستی توزیع شود.
وی با اشاره به اینکه اکنون رانندگان سرویس‌های خطی بدون هیچ‌گونه محدودیتی این بسته‌ها را پذیرش می‌کنند، افزود: این در حالی است که رانندگان از محتوی بسته‌ها اطلاعی نداشته و این احتمال وجود داشته که در درون این بسته‌ها مواردی وجود داشته که برای آنان دردسر ساز شده و موجبات پیگرد قانونی آنان را فراهم نماید.
شفیعی گفت: این در حالی است که تمام امکانات کنترل بسته‌های پستی اعم از ایکس ریل با صرف هزینه‌های زیادی در پست استان نصب شده است.
وی اظهار داشت: با محدودیت و تعطیلی مراکز پستی غیرمجاز و یا ممنوعیت جابه‌جایی هرگونه محصول پستی توسط افراد غیرمسئول، یقیناً درآمدهای پست استان افزایش یافته و طرح‌های توسعه پستی با سرعت بیشتری در خراسان شمالی اجرا می‌شوند.
وی یادآور شد: بر اساس سیاست‌های اصل 44 حوزه حاکمیتی پست به شرکت پست واگذار شده و دخل و تصرف در این حوزه قانونا خلاف است.
 
* پست خراسان شمالی زیان ده است
وی در ادامه با اشاره به اینکه باوجود تمام فعالیت‌ها در شرکت پست، این اداره در استان زیان‌ده است، گفت: البته فعالیت‌های زیادی برای افزایش درآمدهای پست استان انجام شده، لیکن خدمات پست در مقایسه با سایر کشورها در سطح پایینی قرار دارد.
شفیعی تصریح کرد: سال گذشته این شرکت با 60 درصد زیان مواجه بوده و تأمین هزینه‌ها را با مشکل مواجه ساخت.
مدیرکل پست خراسان شمالی در عین حال از افزایش درآمدهای شرکت پست استان طی امسال در مقایسه با سال قبل خبر داد و گفت: در این شاخص خراسان شمالی در کشور عنوان سوم را کسب کرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول