اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پست بانک ایران:

60 دفتر پست بانک روستایی در استان قم فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل پست بانک ایران گفت: 60 دفتر پست بانک روستایی و 55 دفتر پست بانک شهری در استان قم مشغول خدمت‌رسانی بانکی هستند.

60 دفتر پست بانک روستایی در استان قم فعالیت می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدحسن محبیان ظهر امروز در دیدار رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل پست بانک ایران و هیئت همراه با آیت‌الله نوری‌همدانی اظهار کرد: 15 سال پیش پست بانک به منظور خدمت‌رسانی به روستاها فعالیت خود را آغاز کرد.
وی با اشاره به آغاز خدمات بانکی و پولی در روستاها از سوی پست بانک ایران از سال 75 گفت: اکنون 10 هزار باجه روستایی داریم که فعالیت خدمت‌رسانی بانکی به مردم محروم روستاها را انجام می‌دهند.
مدیرعامل پست بانک ایران ادامه داد: 5 هزار و 500 دفتر پست بانک در شهر ایجاد شده که از این تعداد بیش از 2 هزار و 500 دفتر، خدمات پست بانک را به شهروندان در نقاط مختلف ارائه می‌کنند.
وی با بیان اینکه اکنون بیش از 40 درصد گردش، خدمات و منابع پولی مربوط به روستاهاست، بیان کرد: 60 دفتر پست بانک روستایی و 55 دفتر پست بانک شهری در استان قم مشغول فعالیت بانکی هستند.
محبیان با اشاره به آمار مربوط به دیگر بانک‌ها در روستاهای کشور گفت: بانک‌های کشاورزی و صادرات در روستاهای کشور به طور مجموع هزار دفتر دارند و سایر بانک‌ها در روستاها حضوری ندارند.
وی خاطرنشان کرد: پرداخت یارانه یک میلیون و 500 هزار نفر سرپرست خانوار در قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در این دفاتر انجام می‌شود و این تعداد 7 تا 8 میلیون جمعیت روستایی را دربرمی‌گیرد.
مدیرعامل پست بانک ایران عنوان کرد: سال گذشته بیش 120 میلیون قبض‌های مختلف در روستاها از طریق این دفاتر دریافت شد و پرداخت سود سهام عدالت در دوسال گذشته از سوی دفترهای پست بانک در روستاها صورت گرفت.
وی ادامه داد: وجود این دفترها سبب شده خدمات پولی و بانکی در روستاها به عنوان بزرگ‌ترین بانک ایران از نظر تعداد نقاط دسترسی و بزرگ‌ترین شبکه خدمات بانکی انجام شود.
محبیان با اشاره به حضور هفتگی مسئولان پست بانک در استان‌های مختلف به منظور حل مشکلات پست بانک گفت: این هفته در قم برای حل مشکلات و توسعه خدمات بانکی در روستاها و مناطق محروم قم حاضر شدیم.  
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول