اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال گذشته؛

13 هزار مرسوله توسط پست قم صادر و جذب شد‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل پست استان قم گفت: مرسولات صادر و جذب شده توسط پست استان در سال گذشته 13 هزار و 484 مرسوله بوده که با توجه به میانگین کشوری، سرانه مرسولات در قم به ازای هر نفر 12 مرسوله است.

13 هزار مرسوله توسط پست قم صادر و جذب شد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد حسین رحیمی امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت 17 مهر ماه روز جهانی پست،‌ اظهار کرد: شرکت پست ایران در سال‌های گذشته حرکت خود را به سوی استفاده از فناوری‌های روز و الکترونیک آغاز کرده است.
وی با اشاره به عملکرد یک ‌سال گذشته اداره کل پست استان عنوان کرد: این اداره کل دارای 154 واحد پستی است که 85 واحد آن متعلق به واحدهای پستی شهری و 69 واحد آن روستایی هستند.
مدیرکل پست استان قم تعداد صندوق‌های پستی شهری را 163 صندوق ذکر کرد و افزود: علاوه بر صندوق‌های شهری 78 صندوق روستایی نیز در روستاهای مختلف استان نصب است.
رحیمی از واگذاری هزار و 397 فقره صندوق هوشمند در سال گذشته خبر داد و گفت: صندوق‌های هوشمند دارای سنسورهایی هستند که زمان تخلیه مرسولات توسط ماموران را نشان می‌دهند که این امر  توسط سیستم‌هایی قابل مشاهده است.
وی ادامه داد: نوع دیگری از صندوق‌های هوشمند، صندوق‌های هوشمند شخصی‌ هستند که افراد می‌توانند مرسولات خود را به همان آدرس مورد نظر بفرستند و توسط پیامک از رسیدن آنها مطلع شوند.
مدیرکل پست استان قم خاطرنشان کرد: تمام مرسولات صادر و جذب شده توسط پست استان در سال گذشته 13 هزار و 484 مرسوله بوده است که با توجه به میانگین کشوری آن، که به ازای هر نفر 11 فقره مرسوله بوده در قم این سرانه به ازای هر نفر 12 فقره است.
رحیمی مرسولات عادی را اعم از نامه، مطبوعات، نشریات حوزوی، نشریات معارف اسلامی خواند و گفت: پست یکی از رسالت‌های خود را اشاعه فرهنگ تشیع می‌داند و با نشر معارف اسلام به سراسر جهان این رسالت را انجام می‌دهد.
وی تعداد مرسولات جذب شده عادی را 81.1 درصد این میزان ذکر و عنوان کرد: با توجه به سرانه جهانی چنین وضعیتی در مرسولات دستگاه‌های دولتی وجود دارد.
مدیرکل پست استان قم بیان کرد: از 13 هزار و 484 مرسوله صادر و جذب شده 5.9 این مرسولات سفارشی و 12.4 مرسولات پیشتاز و 6/0 درصد آن را امانات تشکیل می‌دهند.
انتهای پیام؛/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول