اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته محقق شد؛

ورود بیش از 98هزار فقره مرسوله به نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره پست نهبندان از ورود 98 هزار و 706 فقره مرسوله ثبتی و عادی به این شهرستان طی سال گذشته یعنی از 17 مهر ماه سال گذشته تا روز جهانی پست امسال خبر داد.

ورود بیش از 98هزار فقره مرسوله به نهبندان
محمودرضا هاشمی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان در ارتباط با روز جهانی پست اظهار داشت: این نهاد در سال گذشته تعداد 98 هزار و 706 فقره مرسوله وارده به شهرستان اعم از مناطق روستایی و شهری نهبندان و شوسف را توزیع کرده است.
وی با بیان اینکه از این تعداد مرسوله وارد شده به نهبندان تعداد 12 هزار و 389 فقره مربوط به مناطق روستایی و 86 هزار و 317 فقره از آن مناطق شهری شهرستان بوده است، تصریح کرد: توزیع مرسولات روستایی توسط 21 دفتر خدمات پیشخوان دولت (ICT) به انجام رسیده است.
رئیس اداره پست نهبندان تعداد مرسولات صادره از شهرستان به مقاصد مربوط به داخل و خارج کشور طی سال گذشته را 68 هزار و 122 فقره مرسوله عنوان کرد و افزود: این مرسولات در غالب سرویس‌های متنوع پستی پیشتاز، پیشتاز ویژه، امانت، خودروئی و سرویس‌های ویژه مشمولان بوده است.
هاشمی‌پور با اشاره به اینکه این اداره در فاز نخست و هم‌اکنون در حال به روزرسانی و عملیات کد پستی 10 رقمی در شهر نهبندان است، ادامه داد: ماموران این اداره با مراجعه به اماکن و منازل نسبت به کامل‌ کردن بانک اطلاعاتی اماکن شهر نهبندان اقدام کردند تا پس از اعمال و ثبت این اطلاعات در بانک اطلاعاتی خراسان جنوبی در فاز دوم نسبت به تولید و نصب پلاک‌های کد پستی و پلاک شهرداری‌ اقدام شود.
وی اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال جاری شاهد نصب پلاک‌های مربوطه در سطح شهر نهبندان باشیم و در فاز سوم نیز این عملیات در شهر شوسف با همکاری شهرداری این شهر انجام می‌شود و در فاز چهارم نیز کلیه روستاهای شهرستان شاهد نصب پلاک کد پستی 10 رقمی هستند.
رئیس اداره پست نهبندان با بیان اینکه در ارتباط با با فعال‌سازی دفاتر آی سی تی(ICT) روستایی شهرستان و خودکفا شدن این دفاتر، این نهاد همگام با ادارات ذیربط همانند جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن و خدمات بیمه درمانی قرارداد‌هایی را منعقد کرده است، گفت: این نهاد با منعقد شدن این قراردادها و از این طریق امور روستاییان محروم را انجام می دهد.
هاشمی‌پور اظهار داشت: از این طریق هیچ فردی روستایی برای انجام امورات خویش نیاز به مراجعه حضوری و عزیمت به مرکز شهرستان را ندارد.
وی تصریح کرد: در دفاتر(ICT) روستایی و طی این قرارداد‌ها خدماتی از قبیل تعویض دفترچه بیمه خدمات درمانی روستاییان و عشایر با همکاری اداره بیمه خدمات درمانی، اخذ مدارک ثبت زمین و سند مالکیت با تعامل بنیاد مسکن، ثبت نام بهره‌برداران با همکاری جهاد کشاورزی و توزیع کالابرگ‌های نفت سفید با همکاری شرکت نفت ناحیه نهبندان به مردم روستایی ارائه می‌شود.
رئیس اداره پست نهبندان با اشاره به اینکه این نهاد طی سال گذشته با همکاری شرکت نفت ناحیه نهبندان اقدام به توزیع کالابرگ‌ نفت سفید در سطح شهرهای نهبندان و شوسف و روستاهای شهرستان کرده است، افزود: تا کنون 7 هزار و 948 خانوار توسط 21 دفتر آی سی تی(ICT) روستایی و دفتر خدمات ارتباطی شوسف و 6 هزار و 722 خانوار توسط اداره مرکزی شهرستان کالابرگ‌های خویش را دریافت کردند.
هاشمی یادآور شد: در سال گذشته توزیع کالابرگ‌های متفرقه کالاهای اساسی همانند گذشته توسط این نهاد ادامه داشته که تعداد یک‌هزار و 357 سری کالابرگ‌های متفرقه شهری، روستایی و عشایری بین خانوارهای شهرستان توزیع شده است.
وی گفت: در شهریور‌ماه سال جاری این اداره با همکاری نهاد کار و امور اجتماعی شهرستان و به منظور رفع معضل بیکاری آغاز به ثبت‌نام از متقاضیان کرده که در غالب طرح ساماندهی مشاغل خانگی انجام شده است.
رئیس اداره پست نهبندان اظهار داشت: این نهاد پس از انجام ثبت‌نام اولیه پرونده متقاضیان را بر اساس رشته شغلی که ثبت‌نام کردند، به دستگاه‌های مربوطه بازرگانی، فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی ارسال می‌کند که این سرویس همانند سرویس‌های قبل نیز توسط 21 دفتر خدمات پیشخوان دولت(ICT) انجام می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول