اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان بهار عنوان کرد:

تکمیل بنای امامزاده میرشمس‌الدین نیازمند 230 میلیون تومان اعتبار

خبرگزاری فارس: سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان بهار گفت: برای تکمیل بنای امامزاده میرشمس‌الدین(ع) شهرستان بهار حدود 230 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

تکمیل بنای امامزاده میرشمس‌الدین نیازمند 230 میلیون تومان اعتبار
حجت‌الاسلام علی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی اوقاف، اظهار کرد: در سال جاری این سری مسابقات در رشته‌های مختلف قرآنی نظیر حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم است که در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 برای خواهران و برادران برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه همدان در بیستم آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود، گفت: تا کنون حدود 130 نفر شرکت‌کننده برای رشته‌های مختلف ثبت‌نام کرده‌اند اما از آنجا که برخی در چند رشته شرکت کرده‌اند آمار شرکت‌کنندگان به 200 نفر نیز می‌رسد.
سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان بهار در ارتباط با جشنواره فرهنگی ـ هنری وقف نیز عنوان کرد: با کانون‌های لاله‌جین، صالح‌‌آباد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهار در این خصوص جلساتی داشتیم که در این راستا آثار خوشنویسی، مقالات و شعر ادبی به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌شود که مهلت ارسال آثار نیز اواخر آبان سال جاری است.
وی در ادامه با بیان اینکه در شهرستان بهار یک ‌هزار و 921 رقبه وجود دارد، افزود: همه اطلاعات و آمار این موقوفات به صورت کامل وارد سامانه جامع اوقاف شده است.
حسینی با اشاره به بدهی دستگاه‌ها و ادارات دولتی شهرستان بهار به اوقاف، تصریح کرد: متأسفانه ادارات دولتی در شهر لالجین نیز بدهی‌هایی به موقوفات دارند که هنوز پرداخت نشده اگر چه بر اساس رایزنی‌هایی که داشته‌ایم برخی از آنها قول مساعد در خصوص پرداخت‌ها داده‌اند.
وی در ارتباط با وضعیت نابسامان لاله‌جین در خصوص موقوفات نیز خاطرنشان کرد: قرار بر این بود نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور شخصاً به همدان برای پیگیری وضعیت لاله‌جین بیاید اما به دلیل جلسه هیئت دولت نتوانست حضور پیدا کند‌.
سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان بهار ادامه داد: در جلسه‌ای که با قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه داشتیم مشکلات را مطرح کرده و راهکارهایی را برای حل مشکل لاله‌جین ارائه دادیم تا به سازمان منتقل کنند که بر این مبنا، مقرر شد ظرف سه هفته آینده، نماینده ولی فقیه در اوقاف یا خود سفری به استان داشته باشد یا اینکه تعیین تکلیف رقبات و موقوفات لاله‌جین مشخص شود.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های عمرانی امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان بهار نیز تصریح کرد: در طرح جامع قرار بر این شد که امامزاده میرشمس‌الدین(ع) روستای زاغه شهرستان بهار بازسازی شود که در حال حاضر این امامزاده تخریب شده است.
حسینی با بیان اینکه در حال حاضر برای احداث بنای امامزاده میرشمس‌الدین(ع) اقدام کرده‌ایم، و حدود 40 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد، عنوان کرد: برای بازسازی این امامزاده حدود 100 میلیون تومان کمک‌های مردمی و 30 میلیون تومان کمک‌های دولتی و سازمانی اوقاف بوده که برای شناژ و خرید آهن برای امامزاده صرف شده است.
وی ادامه داد: برای اتمام و تکمیل امر بازسازی امامزاده میرشمس‌الدین، حدود 230 میلیون تومان دیگر اعتبار نیاز است که قرار شده 30 میلیون تومان از این رقم از اعتبارات اوقاف باشد البته نامه‌هایی به فرمانداری برای اختصاص اعتبار نوشتیم که تا کنون چیزی ابلاغ نکرده‌اند.
سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان بهار تصریح کرد: در حال حاضر امامزاده ناصر و منصور(ع) شهر لاله‌جین را نیز در دست ساخت داریم که نقشه آن تهیه شده و در دست احداث است که اعتبار این پروژه 300 میلیون تومان است.
وی در پایان با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری در شهرستان بهار هفت مورد سند اجاره تنظیم شده است، گفت: از همه موقوفات این شهرستان صد در صد مفاصا حساب اخذ شده است.
انتها پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول