اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه اصفهان خبر داد:

برگزاری جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در اصفهان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در اصفهان برگزار می‌شود،گفت: فراخوان استانی این جشنواره از اواسط مهرماه آغاز شده و شرکت‌کنندگان باید تا 30 آبان‌ماه آثار خود را به دبیر‌خانه جشنواره در استان‌ها ارسال کنند.

برگزاری جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در اصفهان
حجت‌الاسلام عبدالحسین مرادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواره وقف در سراسر کشور اظهار داشت: این جشنواره با عنوان وقف چشمه همیشه جاری برای دومین بار در سطح کشور و در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.
وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با نهاد وقف و جایگاه آن در کشور اشاره کرد و افزود: بنا به فرموده ایشان فرهنگ و تاریخ کشور وامدار واقفانی است که جهان را به دور از فقر، جهل و محرومیت خواسته‌اند.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در اصفهان  تصریح کرد: فراخوان مرحله استانی این جشنواره از اواسط مهرماه جاری آغاز شده و شرکت‌کنندگان باید تا 30 آبان‌ماه جاری آثار خود را به دبیر‌خانه جشنواره در استان‌ها ارسال کنند.
وی اضافه کرد: این جشنواره در دو بخش خوش‌نویسی و ادبیات داستانی برگزار می‌شود و خوش‌نویسی شامل خط نستعلیق، شکسته، ثلث و نسخ بوده و ادبیات داستانی نیز شامل شعر، داستان کوتاه و قصه است.
مرادی به ضرورت استمرار برنامه‌های فرهنگی در راستای نهاد وقف اشاره کرد و گفت: فرهنگ وقف باید در سطح جامعه و در میان مردم نهادینه ‌شود و تحقق این موضوع به استمرار برنامه‌های فرهنگی در ارتباط با این نهاد بزرگ دارد.
وی با اشاره به اینکه مردم باید با وقف و موقوفه‌داران موجود در سطح کشور آشنا شوند، تاکید کرد: ترویج فرهنگ وقف، نهادینه کردن آن در میان مردم و حفظ و دفاع از موقوفات موجود در سطح کشور با مشارکت و همگامی تمام مردم محقق می‌شود.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: در دین اسلام و قرآن کریم به وقف توجه ویژه‌ای شده است و بسیاری از محرومیت‌های مادی و معنوی موجود در جامعه با رشد و توسعه این نهاد ارزشمند در میان مردم برطرف می‌شود.
وی به تعداد شرکت‌کنندگان این جشنواره در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 220 نفر از اصفهانی‌ها در جشنواره وقف چشمه همیشه جاری شرکت کرده بودند.
مرادی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری تعداد شرکت‌کنندگان این جشنواره در اصفهان  چهار برابر افزایش می‌یابند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول