اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف و امور خیریه اصفهان:

اصفهان به عنوان پایتخت وقف محسوب می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: اصفهان علاوه بر پایتخت فرهنگی جهان اسلام به عنوان پایتخت وقف نیز محسوب می‌شود و وجود وقف‌های متعدد و مختلف در این استان گویای این موضوع است.

اصفهان به عنوان پایتخت وقف محسوب می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد‌تقی نقدعلی ظهر امروز در جلسه خبری دومین جشنواره فرهنگی، هنری وقف اظهار داشت: وقف و موضوعات مربوط به آن باید در جامعه و میان مردم فرهنگ‌سازی شود و در حال حاضر مسئولان اوقاف به صورت ویژه و جدی در این زمینه تلاش می‌کنند.
وی به برگزاری دومین جشنواره سراسری فرهنگی، هنری وقف اشاره کرد و افزود: این جشنواره برای دومین سال متوالی در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.
معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه وقف و موقوفات از دیدگاه‌های مختلف قابل بررسی است، تصریح کرد: وقف‌نامه‌های متعدد و مختلفی از سال‌های گذشته در اصفهان وجود دارد و مشاهده این وقف‌نامه‌ها و نیات واقفان تاریخی بودن این وقف‌نامه‌ها را نشان می‌دهد.
وی به یکی از مهم‌ترین موقوفات موجود در اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: موقوفه‌های مرحوم آقا نجفی به عنوان یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین موقوفات موجود در سطح استان بوده و در حال حاضر این وقف‌نامه باز‌نویسی شده است.
نقدعلی با اشاره به وجود وقف‌نامه‌ای در شرق اصفهان تاکید کرد: این وقف‌نامه به زبان عربی و مربوط به یک هزار و 116 سال پیش بوده است و رقبه‌های بسیاری دارد.
وی با بیان اینکه نیاز به ماندگاری همواره به عنوان یکی از نیاز‌های اصلی انسان‌ها است، اضافه کرد: وقف با توجه به این نیاز و تمایل انسان‌ها باید در سطح جامعه ترویج شود و در حال حاضر و با توجه به ایجاد آفات مختلفی در نهاد وقف تمایل مردم به این موضوع تا حدودی کاهش یافته است.
معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به فرهنگ وقف و ضرورت ترویج آن در سطح جامعه اشاره کرد و بیان داشت: نهاد وقف از جایگاه و قداست ویژه‌ای در سطح جامعه برخوردار است و این قداست و ویژگی در دیگر نهاد‌های اجتماعی موجود جامعه وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه نهاد وقف باید در میان مردم زنده شود، گفت: مردم باید با احکام وقف آشنا شوند و بسیاری از مردم با این نهاد بزرگ آشنایی ندارند.
نقدعلی به اطلاع‌رسانی این اداره نسبت به برگزاری دومین جشنواره سراسری فرهنگی، هنری وقف اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر اطلاع‌رسانی‌های مناسب در راستای برگزاری این جشنواره انجام شده است و تمام ارگان‌ها و مسئولان اصفهان باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام بدهند.
وی اضافه کرد: تمام ادارات و ارگان‌های دولتی باید برنامه‌های فرهنگی را به صورت هم‌افزایی برگزار کنند و با تحقق این موضوع برنامه‌های فرهنگی در سطح جامعه رشد می‌یابد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول