اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش‌های مسئولان اوقاف اصفهان صورت گرفت؛

صدور حکم قطعی وقف 1200 هکتار زمین در اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های مسئولان اوقاف و امور خیریه استان حکم قطعی و نهایی وقفیت موقوفه جواهری با مساحت یک‌هزار و 200 هکتار زمین صادر شده است.

صدور حکم قطعی وقف 1200 هکتار زمین در اصفهان
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام حسین اژدری ظهر امروز در حاشیه جلسه دومین جشنواره فرهنگی، هنری وقف ‌اظهار داشت: این موقوفه در منطقه در میان شهر برخوار اصفهان وجود دارد و اوقاف و امور خیریه اصفهان به عنوان متولی اداره موقوفات موجود در سطح اصفهان است.
وی به ضرورت توجه به موقوفات موجود در سطح اصفهان اشاره کرد و افزود: مسئولان اوقاف باید در راستای این موضوع گام برداند و موقوفات موجود در سطح کشور به عنوان میراث ملی و تاریخی کشور محسوب می‌شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر تمام پرونده‌های مطرح شده در دادگستری‌ها در ارتباط با موقوفه‌های موجود در اصفهان به صورت جدی و ویژه پیگیری می‌شوند و این موضوع در دستور کار این اداره قرار دارد.
وی به موقوفه جواهری در شهر برخوار و میمه اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: پرونده این موقوفه از سال‌های گذشته در دادگستری مطرح بوده و در جریان مراحل قضایی قرار دارد.
اژدری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای حفظ این موقوفه تاکید کرد: در حال حاضر و با تلاش‌ها و پیگیری‌های مسئولان اوقاف و امور خیریه استان حکم قطعی و نهایی وقفیت موقوفه جواهری با مساحت یک‌هزار و 200 هکتار زمین صادر شده است.
وی با اشاره به ضرورت آشنایی مردم با وقف و موقوفات اضافه کرد: این حکم از سوی دیوان عالی کشور صادر شده و در حال حاضر قدرت اجرایی یافته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان داشت: تمام مردم باید در راستای حفظ و حراست از موقوفات به عنوان میراث ملی کشور با ادارات اوقاف و امور خیریه همکاری کنند و جلوگیری از اقدامات سودجویانه نسبت به موقوفات موجود در سراسر کشور با همکاری مردم میسر می‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول