اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حقوقی سازمان محیط زیست:

پیگیر لغو حکم اعدام محیط بان دنا هستیم/خانواده مقتول را جریحه دار نکنید

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از حکم اعدام محیط‌‌بان دنا موضوع از سوی این سازمان در حال پیگیری است، گفت: این سازمان به دنبال این بوده که موضوع در یک فضای منطقی و به دور از هرگونه احساس انجام شود.

پیگیر لغو حکم اعدام محیط بان دنا هستیم/خانواده مقتول را جریحه دار نکنید
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسن شیخ‌نیا ظهر امروز در حاشیه آیین تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: پرونده مسیر خاص خودش را طی می‌کند و طبیعی است که یک حادثه‌ای اتفاق افتاده و بالاخره یک جوان فوت کرده و خانواده‌ای داغدار شده و قوه قضائیه نیز حکم صادر کرده است.
وی افزود: در این راستا سازمان حفاظت محیط زیست دنبال این است که در یک فضای منطقی و به دور از هرگونه احساس با کمک رسانه‌ها به یک نکته مثبت برسد.
شیخ‌نیا با اشاره به اینکه طی این مدت به اندازه کافی در رسانه‌ها از ابعاد مختلف به این موضوع پرداخته شده است، تصریح کرد: ما ضمن آنکه از گروه‌های مختلف تشکر می‌کنیم که موضوع را با حساسیت دنبال می‌کنند، خواهش ما این است که خانواده مرحوم را جریحه‌دار نکنند.
وی با تاکید بر اینکه سازمان پیگیر بوده تا از اجرای حکم جلوگیری کند، گفت: بر همین اساس افکار عمومی اگر این فرصت را در اختیار ما قرار دهند، به نحو مطلوبی مدیریت خواهیم کرد.
معاون پشتیبانی، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه همواره به قانون احترام می‌گذاریم، تصریح کرد: قانون شرط اساسی حرکت یک جامعه است، به هر حال قوه قضائیه بر اساس شواهد و قرائن حکم صادر کرده است لذا به دنبال این هستیم تا با همراهی خانواده مرحوم به یک نقطه مطلوب برسیم.
وی عنوان کرد: اکنون هرگونه اظهار نظر در مورد این پرونده ممکن است مشکلاتی را برای همکار محیط زیست و خانواده آن مرحوم ایجاد کند.
معاون پشتیبانی، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه محیط‌‌بانان بر اساس چارچوب و قوانین ضابط قضایی محسوب می‌شوند، گفت: با این وجود یک سری خلاءهای قانونی وجود داشته که سازمان محیط زیست به دنبال رفع این خلاءها از سوی مجلس است.
شیخ‌نیا اظهار کرد: اگر این موضوع برطرف شود، طبیعی است که این مشکلات موجود به حداقل خواهد رسید.
وی پیگیری‌های محیط زیست از طریق دولت و مجلس برای رفع برخی از خلاءهای قانونی را برشمرد و گفت: با رفع این خلاءها محیط‌بانان به عنوان ضابط قضایی از مصونیت کامل حقوقی برخوردار خواهند شد.
انتهای پیام/ج10
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول