اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت گرامیداشت روز محیط‌بان؛

28 محیط‌بان نمونه گیلان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: به مناسبت گرامیداشت روز محیط‌بان، تعداد 28 محیط‌بان نمونه گیلان تجلیل شدند.

28 محیط‌بان نمونه گیلان تجلیل شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز محیط‌بان در سالن آمفی تئاتر اداره کل محیط زیست استان با بیان اینکه محیط‌بانان انسان‌های عاشقی هستند که برای دستمزد کار نمی‌کنند، اظهار داشت: فعالیت، غیرت، تعصب و همت سازمانی آنها از صمیم قلب است.
امیر عبدوس افزود: آنها برای اندک باقی‌مانده‌های تنوع زیستی کشورمان دل می‌سوزانند و با دل سوخته برای حفظ این عناصر خلقت تلاش می‌کنند.
این مسئول با بیان اینکه محیط‌بانان در این راه از اهدای جان و اعضای بدن خود نیز دریغ ندارند، اذعان داشت: سازمان محیط زیست تا به امروز بیش از 110 نفر از بهترین محیط‌بانان خود را با عنوان محیط‌بانان شهید تقدیم کرده است.
وی، پایین بودن میزان ضرایب حقوق ابلاغ شده برابر آیین‌نامه‌های اجرایی قانون مدیریت خدمات کشوری و عدم حمایت کافی قضایی از برخوردهای بین محیط‌بانان و متخلفان که منجربه آسیب دیدگی متخلفان شده است را برخی از مشکلات محیط‌بانان ذکر کرد.
عبدوس گفت: اختلاف بین قانون خدمتی گارد محیط‌زیست با قانون کار از نظر میزان کارکرد ماهانه شبانه‌روزی به ازای هر 24 ساعت کار 48 ساعت استراحت تعلق می‌گیرد ولی طبق قانون، گارد محیط‌بان در ماه 18 ساعت شبانه‌روز کار می‌کنند و 12 ساعت استراحت دارند.
وی اضافه کرد: بقیه این مبلغ باید در حق‌الزحمه آنان به صورت اضافه‌کار و فوق‌العاده ماموریت جبران شود که به دلیل مشکلات اعتباری انجام این مهم میسر نیست.
مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه تلاش شده تا مشکلات محیط‌بانان استان برطرف و امکانات مورد نیاز آنها فراهم شود، خاطرنشان کرد: محیط‌بانان گیلانی در سال گذشته تعداد 82 قبضه اسلحه شکاری، 267 تیر فشنگ، چهار رشته قطار برزنتی، 17 قبضه اسلحه بادی و 32 فروند قایق موتوری و پارویی را کشف و ضبط کردند.
وی، کشف و ضبط یک هزار و 310 رشته تور صید ماهی خاویاری، 91 رشته تورسالیک، 564 رشته تور هوایی، 162 رشته تور رودخانه‌ای، 52 رشته تور آخان، 443 رشته خرچنگ دام، 194 رشته دام ماهیگیری و... را از دیگر اقدام‌های محیط‌بانان استان ذکر کرد.
به گزارش فارس، در این مراسم 28 محیط‌بان از پاسگاه‌ها و گروه‌های سیار استان به عنوان نمونه معرفی شدند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول