اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری خبر داد:

افزایش 50 درصدی گشت‌های یگان حفاظت از محیط زیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: از اوایل مهرماه امسال میزان اجرای گشت‌های کنترل و بازرسی نیروهای اجرایی یگان حفاظت این استان 50 درصد افزایش یافته است.

افزایش 50 درصدی گشت‌های یگان حفاظت از محیط زیست
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سعید یوسف‌پور بعدازظهر امروز در نشست با عوامل یگان حفاظت از محیط زیست این استان، اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‎‌های صورت گرفته اقدامات حفاظتی از زمان آغاز صدور پروانه شکار در مناطق آزاد این استان افزایش یافته است.
وی افزود: برهمین اساس این اداره‌کل با اعزام گشت‌های ویژه حفاظتی به‌منظور جلوگیری از بروز تخلفات زیست محیطی به‌ویژه در زمینه شکار و صید اقدام کرده است.
یوسف‌پور خاطرنشان کرد: از مهرماه جاری محدودیت ممنوعیت شکار در تالاب گندمان این استان اجرایی شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و بروز آتش‎سوزی‌های مکرر که موجبات تخریب این تالاب در سال‌های گذشته را فراهم آورده به پیشنهاد این اداره‌کل و تأیید دفتر حفاظت از مناطق و امور صید سازمان حفاظت محیط زیست کشور این محدودیت از مهرماه امسال اجرایی شد.
وی با اشاره به هدف از اجرای طرح محدودیت ممنوعیت شکار در تالاب گندمان، گفت: با توجه به خشکسالی‌ها و جلوگیری از فشار مضاعف ناشی از ورود شکارچیان به منطقه و همچنین افزایش ضریب آتش‎سوزی این عملیات صورت گرفته است.
یوسف‌پور با تأکید بر لزوم حفظ آرامش و ایجاد امنیت برای حیات وحش به‌ویژه در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست این استان، گفت: این اداره‌کل از تمام توان در راستای جلب مشارکت مردم در این راستا استفاده خواهد کرد.
وی افزود: برهمین اساس اجرای برنامه اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی به طور گسترده و متنوع در سطح این استان از طریق رادیو و تلوزیون، توزیع بروشور، کتابچه و اقلام فرهنگی زیست محیطی، ارسال پیام کوتاه، برگزاری برنامه‌های آموزشی در راستای جوامع محلی و استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردم‌نهاد زیست محیطی در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با برگزاری دوره‌های آموزشی محیط‌بانان گام موثری در راستای توانمندسازی مأموران اجرایی به‌منظور انتقال دانش زیست محیطی در جوامع همجوار و دوستداران محیط زیست در مناطق تحت حفاظت صورت خواهد گرفت.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول