اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار فارس:

باید با نگاه علمی محیط زیست را حفظ کنیم

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار فارس گفت: محیط زیست امروز یک علم گسترده و وسیع است و باید با نگاه علمی آن را حفظ کنیم.

باید با نگاه علمی محیط زیست را حفظ کنیم
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی استانداری استان فارس، محمدتقی زمانیان به مناسبت هفته محیط زیست، با اشاره به اهمیت نگاه علمی به موضوع حفظ محیط زیست اظهار داشت: به دلیل عدم آگاهی و به دنبال بهره‌برداری بی‌رویه، خسارات بسیاری به محیط زیست وارد شده است.
وی تصریح کرد: برخی از خساراتی که به محیط زیست وارد شده ممکن است در بلند مدت جبران شود، اما بعضی آسیب‌ها نیاز به زمان بسیار طولانی برای ترمیم دارد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار فارس افزود: به دلیل فقدان نگاه عالمانه به محیط زیست؛ کشور ما با دو پدیده مخرب رو به روست که خسارات بسیاری برای کشور به بار آورده است.
زمانیان اضافه کرد: تولید آلاینده‌ها در شهرهای بزرگ و صنعتی که به دلیل فعالیت کارخانه‌ها و خودروها صورت می‌گیرد و همچنین هجوم ریزگردها به مناطق وسیعی از کشور نتیجه غفلت از محیط زیست است.
وی همچنین تصریح کرد: شهرسازی باید بر مبنای خصوصیات اقلیمی هر منطقه صورت گیرد، تا آسیب‌های وارده به محیط زیست در کمترین حد ممکن باشد.
وی در ادامه بیان کرد: به عنوان مثال چنانچه شهری در منطقه‌ای واقع شده است که امکان وزیدن باد بسیاری را ندارد، نباید در آن شهر صنایع آلاینده احداث شود.
معاون برنامه‌ریزی استاندار فارس خاطرنشان کرد: از رهگذر عدم توجه کافی به مقوله حفاظت از محیط زیست آسیب‌های جدی متوجه کشور شده که خشکی دریاچه ارومیه از جمله آنهاست.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول