اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور:

1000 ‌نفر سرباز محیط‌بان حفاظت محیط زیست می‌شوند

خبرگزاری فارس: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: برابر توافقات مقرر است تا سقف یک هزار نفر نیروی سرباز محیط‌بان وارد بدنه سازمان حفاظت محیط زیست شود.

1000 ‌نفر سرباز محیط‌بان حفاظت محیط زیست می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حمیدرضا خیلدار عصر امروز در جمع مدیران و کارشناسان حوزه محیط زیست طبیعی استان آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت انضباط نظامی و ارتقای‌شان و جایگاه محیط‌بانان در بدنه سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: در حال حاضر شکل ظاهری لباس، درجات و احترام نظامی به مافوق در گارد محیط زیست مناسب و در شان نیروهای شبه نظامی محیط‌بان نیست.
وی افزود: نخسیتن ماموریت یگان حفاظت، ساماندهی به امور انضباطی و پیاده کردن مقررات انتظامی در پاسگاه‌های محیط‌بانی خواهد بود.
خیلدار با اشاره به ضرورت مسلح شدن همه نیروهای محیط‌بان یگان حفاظت گفت: تامین کمبود سلاح و تربیت نیروهایی با استانداردهای ماموران انتظامی، از برنامه‌ها و اهداف دیگر یگان تازه تاسیس حفاظت محیط زیست است که در این خصوص افزایش نیروهای یگان حفاظت کشور تا سقف 12 هزار نفر در دست پیگیری است.
وی استفاده از سرباز محیط‌بان را یکی از راه‌های تامین کمبود نیروهای یگان حفاظت محیط زیست دانست و افزود: برابر توافقات مقرر است تا سقف یک هزار نفر نیروی سرباز محیط‌بان وارد بدنه سازمان حفاظت محیط زیست شود که می‌توان با فراهم شدن شرایط تا 35 نفر مامور سرباز به یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اضافه کرد.
بیوک رئیسی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از تشکیل و تقویت یگان حفاظت محیط زیست در استان آذربایجان‌شرقی گفت: تشکیل این یگان نوید آینده‌ای مطمئن و قوی را برای حفاظت از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در پی خواهد داشت.
وی با اشاره به ظرفیت بسیار بالای نیروی انتظامی کشور در پیشگیری از جرایم مختلف گفت: مطمئنا یگان حفاظت محیط زیست نیز از ظرفیت بالای نیروهای پلیس در امر حفاظت محیط زیست بهره‌مند خواهد شد.
رئیسی از آمادگی کامل استان آذربایجان‌شرقی برای بستر‌سازی برای پیاده شدن برنامه‌ها و اهداف یگان به عنوان استان پایلوت خبر داد.
وی افزود: با اعتبارات استانی و ظرفیت نیروهای استانی موجود آمادگی لازم را برای تشکیل یگان قدرتمند حفاظت محیط زیست داریم.
رئیسی همچنین با اشاره به تصویب افزایش دو منطقه حفاظت شده دیگر به مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست در استان تصریح کرد: نیروهای فعلی برای کنترل و حفاظت از مناطق تحت مدیریت جدید کافی نیستند و ضرورت افزایش کمی نیروهای یگان حفاظت در استان آذربایجان‌شرقی به وضوح دیده می‌شود.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول