اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

11 درصد جغرافیایی کشور تحت حفاظت محیط زیست است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر نزدیک به 11 درصد جغرافیایی کشور تحت حفاظت محیط زیست است.

11 درصد جغرافیایی کشور تحت حفاظت محیط زیست است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدجواد محمدی‌زاده چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به جاذبه‌های ارزشمند همدان در حوزه طبیعی و زیستی، آن را پشتوانه‌ عظیمی برای پیشرفت دانست و افزود: شرایط جغرافیایی و اکوسیستم استان همدان دارای قابلیت‌های خوب و با ارزشی است که همین مهم مزیت مطلوبی برای آن به شمار می‌رود.
وی با اشاره به تنوع وحوش و گونه‌های جانوری موجود در همدان اظهار کرد: قبل از دولت دهم حدود 1.3 درصد جغرافیای استان شامل مناطق حفاظتی می‌شد که در حال حاضر 3.12 درصد جغرافیایی استان در منطقه حفاظت شده قرار دارد.
رئیس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اینکه توسعه مناطق حفاظتی محیط زیست در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به 11 درصد جغرافیایی کشور تحت حفاظت محیط زیست است.
وی افزود: طبق تعهد کشورها با سازمان ملل تا سال 2012 باید 10 درصد جغرافیای کشور به عنوان مناطق حفاظتی مشخص شوند که جمهوری اسلامی ایران از این نظر جلوتر است.
محمدی‌زاده تأکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته لازم است بالغ بر 12 درصد جغرافیای کشور تحت حفاظت محیط زیست قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع پساب‌ها پرداخت و ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست با پیگیری‌های جدی خود شهرک‌های صنعتی را مکلف کرده تا مشکل رهاسازی پساب‌ها را حل کند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از فعالیت 11 شهرک صنعتی در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده در برخی از شهرک‌ها سیستم رفع پساب اجرایی شده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 50 میلیون مترمکعب فاضلاب شهری و خانگی در سطح استان تولید می‌شود که البته باید توجه داشت که پروژه‌های دیگری نیز در حال اجرا است که همین امر در افزایش فاضلاب‌ها مؤثر خواهد بود.
محمدی‌زاده در ادامه با اشاره به استقرار سامانه پایش لحظه‌ای در واحدهای صنعتی، اظهار کرد: با این روش شاهد پایش لحظه‌ای خروجی‌های پساب و هوای واحدهای صنعتی و کنترل این مهم هستیم.
وی افزود: در حال حاضر در سطح استان بالغ بر یک هزار و 500 واحد صنعتی وجود دارد که مراقبت‌های لازم در آنها انجام می‌شود و متأسفانه 32 واحد صنعتی دارای آلایندگی هستند که زمان‌بندی لازم‌ برای رفع این مسئله به آنها اعلام شده تا نسبت به رفع آن اقدام کنند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: حدود 23 پروژه بزرگ نیز در سطح استان مشمول ارزیابی‌های زیست‌محیطی هستند که از آن میان می‌توان به سد کلان ملایر، سد نعمت‌آباد اسد‌آباد، سد سنگ سفید، سد گرین، سد خرمرود، طرح‌های گردشگری گاماسیاب و... اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: هر یک از پروژه‌ها باید قبل از شروع به کار مراحل اجرایی خود مجوزهای لازم زیست‌محیطی را اخذ کنند که سازمان محیط زیست در این زمینه نیز فعالیت‌های خوبی را انجام داده است.
محمدی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت پسماندها در استان عنوان کرد: در حال حاضر روزانه 920 تن زباله‌های شهری و خطرناک در استان تولید می‌شود که بر اساس مطالعات انجام شده نقاط دفن بهداشتی محل‌های زباله تعیین تکلیف شده است.
وی در ادامه سخنانش گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم روند بهسازی وضعیت زباله در این استان روز به روز بهتر شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با شبکه بهداشت، قرار بر این شده زباله‌های بیمارستانی پس از رفع گندزدایی و رفع خطر به عنوان زباله عادی دفن شوند.
وی گفت: البته باید به این نکته اساسی نیز توجه شود که نباید تمام این زباله‌ها دفن شوند بلکه باید در یک فرآیند عمل‌آوری قرار گیرند.
محمدی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به درصد پیشرفت فیزیکی مصوبات مربوط به محیط زیست در سفرهای رئیس جمهور به استان افزود: مصوبات سفر اول و دوم به صورت 100 درصد اجرایی شده و سفر سوم نیز بالغ بر 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که این امر قابل توجه است.
وی در پایان با اشاره به روز محیط‌بان، آنها را افرادی سخت‌کوش، شریف‌ و فداکار خواند و بیان کرد: در همین راستا چهاردهم مهر ماه طی برنامه‌ای با حضور استان‌های همجوار، محیط‌بانان نمونه تقدیر می‌شوند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول