اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان تأکید کرد:

خدمت رسانی برتر به مردم با اجرای دقیق طرح سرشماری

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان گفت: اجرای دقیق طرح سرشماری نفوس و مسکن منجر به خدمترسانی برتر به مردم و گسترش عدالت اجتماعی خواهد شد.

خدمت رسانی برتر به مردم با اجرای دقیق طرح سرشماری
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان همدان، حسن قهرمانی مطلق در جمع مأموران سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان همدان اظهار داشت: با سرشماری و شناخت ویژگی‌های یک جمعیت، برنامه‌ریزی، نظارت و ارائه خدمات به آنها مطلوب‌تر و توسعه و عمران بیش از پیش میسر خواهد شد.
 وی افزود: سرشماری در اغلب کشورهای جهان به فاصله پنج یا 10 سال یک بار به مرحله اجرا در می‌آید که تاکنون شش سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سال 1335 تا 1385 در کشور ما اجرا شده است.
 فرماندار همدان با اشاره به اینکه امسال هفتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن از دوم آبان ماه به مدت 20 روز اجرا خواهد شد بیان کرد: این نخستین سرشماری نفوس و مسکن است که در کشور ما در بازه پنج ساله به اجرا در می‌آید.
 وی اضافه کرد: از آن جا که کشور در مرحله گذار به سوی توسعه است با تغییرات وسیع اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مواجه بودیم لذا با تصویب هیئت دولت در سال 86 سرشماری نفوس و مسکن سال 90 در دستور کار مرکز آمار ایران قرار گرفت.
 مدیر اجرایی سرشماری شهرستان همدان اظهار داشت: در این سرشماری حدود 800 نیروی انسانی با تمهیدات لازم در رده‌های اجرایی و ستادی شهرستان همدان کار جمع‌آوری اطلاعات و امور اجرایی سرشماری را بر عهده دارند.
 قهرمانی مطلق افزود: اطلاعات جمع‌آوری شده از خانواده‌ها کاملاً محرمانه است و مأموران سرشماری باید با انتقال آنها از راهکارهای قانونی تعریف شده اقدام و در حفظ آنها کوشا باشند.
 وی خاطرنشان کرد: تأکید مقام معظم رهبری بر ارائه اطلاعات صحیح و دقیق توسط مردم برای برنامه‌ریزی بهتر در مسائل کشور،نشان از اهمیت این موضوع دارد.
 فرماندار شهرستان همدان از مأموران سرشماری شهرستان همدان خواستار رعایت موازین شرعی و قانونی در عملیات اجرایی سرشماری شد و اضافه کرد: این سرشماری حدود 200 میلیارد تومان برای نظام جمهوری اسلامی هزینه خواهد داشت و شما باید در اخذ اطلاعات لازم با رعایت همه جوانب کوشش کنید.
وی اضافه کرد: دلیل انتخاب آبان ماه برای اجرای طرح سرشماری این است که براساس بررسی‌های به عمل آمده کمترین نقل و انتقالات و جابه‌جایی‌ها را در این ماه داریم و ثبات جمعیتی کشور در آبان ماه بیشتر است.
 در پایان فرماندار همدان تأکید کرد: همکاری مردم، معتمدین، شوراهای اسلامی و ائمه جماعات در سرشماری بسیار حائز اهمیت و مؤثر است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول