اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان:

اساس تصمیمات کلان کشور آمار صحیح سرشماری است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان گفت: اساس تصمیمات کلان کشور آمار طرح ملی سرشماری عمومی نفوس و مسکن است.

اساس تصمیمات کلان کشور آمار صحیح سرشماری است
به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، جعفر حسن‌پور صبح امروز در جلسه بررسی راهکارهای جلب مشارکت فرهنگیان و دانش‌آموزان در کمک به اجرای طرح ملی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در منطقه مهربان طی سخنانی به اهمیت اجرای طرح ملی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کشور اشاره کرد و اظهار داشت:‌ سرشماری تصویری روشن از وضعیت جمعیت، مسکن و خصوصیات آنان ترسیم و مسئولان را در تصمیم‌گیری و فراهم کردن امکانات یاری می‌کند.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان افزود: مسئولان هنگامی می‌توانند طرح‎ها و برنامه‌های مربوط به رشد و پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را پی‎ریزی و اجرا کنند که آمار و اطلاعات صحیح از وضع موجود جامعه داشته باشند. 
حسن‌پور، پایه و اساس تصمیمات کلان کشور را آمار طرح ملی سرشماری عمومی نفوس و مسکن عنوان کرد و گفت: شناخت کمبودها، نیازها و نیز سایر امکانات بالقوه و استعدادهای جامعه و استفاده از این شناخت در تهیه ارزیابی‌ برنامه‌های اجتماعی و اقتصادی برای آینده، تهیه چارچوب لازم برای انجام آمارگیری‌های نمونه‌ای در فاصله سرشماری‌ها از دیگر اهداف سرشماری عمومی نفوس و مسکن است.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان، رشد و توسعه کشور را همواره نیازمند آمار و سرشماری جدیدتر دانست و افزود‌: تهیه شاخص‌های آماری، رفع مشکلات اجرایی، ارتقای فرهنگ آمار کشور، استفاده از شیوه‌های نوین در آمارگیری از مهم‌ترین اهداف سرشماری نفوس و مسکن در کشور است.
حسن‌پور تصریح کرد: مسئولان بعد از اطلاع یافتن دقیق از وضعیت واقعی جامعه، بودجه‌ها را به درستی و براساس نیاز واقعی تخصیص می‌دهند تا در حداقل زمان حداکثر رشد و توسعه میسر شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان، آمادگی مجموعه آموزش و پرورش منطقه مهربان را برای همکاری همه جانبه در اجرای موفق طرح ملی سرشماری عمومی نفوس و مسکن را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی برای دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی در زمینه سرشماری نفوس و مسکن، از به صدا درآمدن زنگ سرشماری در مدارس منطقه مهربان همزمان با اجرای طرح ملی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کشور خبر داد.
 انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول