اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد سرشماری فردوس:

جلب اعتماد مردم در سرشماری یک ضرورت است

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان فردوس گفت: جلب اعتماد مردم در سرشماری نفوس و مسکن 90 یک ضرورت است.

جلب اعتماد مردم در سرشماری یک ضرورت است
محمدحسین باکمال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: جلب اعتماد مردم و پاسخگویی صحیح به ماموران سرشماری می‌تواند در برنامه‌ریزی‌های آینده کشور نقش بسزایی داشته باشد.
وی افزود: تبلیغات گسترده در سطح شهرستان فردوس و به ویژه در مدارس و مساجد مبنی بر همکاری مردم با ماموران سرشماری آغاز و کلاس‌های آموزشی نیز از صبح روز 16 مهرماه برگزار می‌شود.
باکمال تصریح کرد: اطلاعات خانوارها کاملاً محرمانه و به جز مرکز آمار ایران در اختیار هیچ نهاد یا ارگانی قرار نمی‌گیرد، از این رو مردم باید اطمینان کامل را داشته باشند.
مسئول کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن فردوس از مردم ولایت‌مدار فردوس خواست تا از تاریخ دوم آبان‌ماه سال جاری آمادگی کامل را داشته باشند و با مراجعه ماموران سرشماری به درب منازل، شناسنامه و کارت ملی اعضای خانوار را در اختیار وی قرار دهند.
وی یادآور شد: از سوی مسئولان سرشماری و به ویژه اساتیدی که در کلاس‌ها آموزش می‌دهند به ماموران سرشماری توصیه شده که از هرگونه کم شماری و یا اضافه شماری پرهیز کنند چرا که کم شماری ظلم به مردم و اضافه شماری ظلم به نظام آماری کشور است.
باکمال گفت: از مجموع 180 نفر که در سایت ثبت‌نام کرده‌اند 62 نفر براساس ملاک‌هایی همچون تحصیلات، خط خوش، خوش بیان و روانی کلام، حجاب و عفاف و پوشش اسلامی برای شرکت در کلاس‌ها گزینش شدند.
مسئول کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن فردوس بر مطالعه کامل راهنما، حضور منظم در کلاس‌ها و دقت در آمارگیری تاکید کرد و افزود: سینه آمارگیران باید گنجینه اسرار مردم باشد و اعتماد مردم مبنی بر محرمانه بودن اطلاعات به درستی جلب شود.
باکمال در مورد تحصیلات ماموران سرشماری نیز تصریح کرد: ماموران سرشماری در شهرستان فردوس شامل، دو نفر فوق لیسانس، 38 نفر لیسانس،13 نفر فوق دیپلم و هشت نفر دیپلم هستند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول