اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سرشماری نفوس و مسکن؛

اطلاعات سرشماری مبنای کاهش یارانه نیست

خبرگزاری فارس: مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات استانداری گلستان گفت: شهروندان از اجرای سرشماری نفوس و مسکن هیچ نگرانی نداشته باشند چرا که هیچ تاثیری در حوزه مالیات و هدفمندی یارانه‎ها متوجه آنان نخواهد شد.

اطلاعات سرشماری مبنای کاهش یارانه نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قدرت‎الله عابدی ظهر امروز در حاشیه بازدید از برگزاری کلاس‎های آموزشی سرشماری نفوس و مسکن در شهرستان گرگان اظهار داشت: مردم شریف استان گلستان این اطمینان را داشته باشند که نتایج اطلاعات حاصل از سرشماری حوزه‎های شهرستانی در نظام برنامه‎ریزی استفاده می‎شود و مجموعه اطلاعات خانوارها کاملا محرمانه خواهد بود.
وی با بیان اینکه هیچ فرد و دستگاهی، امکان دستیابی به سامانه اطلاعاتی خانوارها را ندارد بر این نکته تاکید کرد و افزود: نتایج حاصله می‎تواند در بررسی پارامترهایی چون میزان جمعیت افراد، تعیین گروه های سنی، جنسیت، چگونگی وضعیت تحصیلی، مسکن، اشتغال و ... موثر واقع شود و این اطلاعات در هیچ جایی انتشار پیدا نمی‎کند.
مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات استانداری گلستان تصریح کرد: نتیجه اطلاعات دقیق و صحیح می‎تواند در حوزه برنامه‎ریزی‎های منطقه‎ای، ناحیه‎ای و ملی مورد استفاده قرار گیرد و حتی در نظام برنامه‎ریزی استانی، کار متولیان توسعه شهرستانی و افراد سیاستگذار و تصمیم‎گیرنده کمک شایانی می‎کند تا در انجام عمران و آبادانی منطقه تاثیر گذار باشد.
عابدی از شهروندان گلستانی که همیشه در صحنه‎های حضور کارنامه‎ای درخشان دارند قدردانی کرد و گفت: شهروندان استان همیشه در کارهای مردمی خوب ظاهر شدند که امیدوارم در سرشماری مسکن و نفوس که از توصیه‎های مقام معظم رهبری در بحث قانون است همکاری لازم را با ماموران آمارگیر داشته باشند.
مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات استانداری گلستان از سرپرستان خانوارها خواست که شناسنامه و کارت ملی خود و دیگر اعضای خانوار را در دسترس داشته باشند تا سهولت کار سرشماری و تسریع به این مقوله مهم، افزایش یابد.
2 هزار و 628 نفر عوامل ستادی و اجرایی در سرشماری نفوس و مسکن در استان گلستان آماده مشارکت هستند که از این تعداد یک‌هزار و 165 آمارگیر هستند.
بیش از 455 هزار خانوار گلستانی شامل 203 هزار خانوار روستایی و 253 هزار خانوار شهری در سرشماری نفوس و مسکن 1390 از سوی ماموران این ستاد، آمارگیری می‌شوند.
برای هر 380 خانوار روستایی و 400 خانوار شهری یک مامور کار سرشماری این خانوار را بر عهده‌ دارند.
16 تا 28 مهرماه دوره آموزشی برای آمارگیران در سطح شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
فرمان اجرای سرشماری نفوس و مسکن در تاریخ 19 شهریورماه امسال از سوی رئیس جمهور به همه دستگاه‌ها و سازمان ابلاغ شده است.
نخستین سرشماری نفوس و مسکن کشور در سال 1335 انجام شد و تاکنون شش سرشماری نفوس و مسکن هر 10سال یک‌بار در سطح کشور انجام شده است.
در مرحله هفتم به دستور رئیس جمهور و تصویب هیئت وزیران فاصله سرشماری از 10سال به پنج سال کاهش یافته است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول