اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان انار:

طرح سرشماری حرکت به سمت سازندگی کشور است

خبرگزاری فارس: فرماندار انار گفت: با اجرای طرح عظیم سرشماری عمومی نفوس و مسکن به سمت سازندگی کشور پیش می‌رویم.

طرح سرشماری حرکت به سمت سازندگی کشور است
مجید اعتمادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انار با اشاره به اینکه شهرستان انار برای نخستین بار به صورت مستقل سرشماری را برگزار می‌کند، اظهار داشت: با اجرای طرح عظیم سرشماری عمومی نفوس و مسکن به سمت سازندگی کشور پیش می‌رویم.
وی افزود: سرشماری عمومی نفوس و مسکن یکی ازعمده‌ترین راه‌های شناخت ویژگی‌های کشورها برای برنامه‌ریزی، نظارت، کنترل و ارزیابی خدمات و فعالیت‌های ملی و منطقه‌ای است.
اعتمادی با اشاره به اینکه سرشماری‌ها هر 10 سال یک بار انجام می‌شد، بیان کرد: با توجه به اینکه کشور در مرحله حرکت به سوی توسعه است و از آنجایی که این حرکت با تغییرات وسیع اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی همراه است، آمار و اطلاعات دقیق‌تر موجب می‌شود که برنامه‌ریزی‌ها از دقت و اعتبار بیشتری برخوردار شوند، به همین منظور انجام سرشماری عمومی نفوس و مسکن هر پنج سال انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با در اختیار داشتن آمار و اطلاعات صحیح در سطوح جغرافیایی مختلف شامل استان‌های کشور، شهرستان‌های دور و نزدیک، نقاط محروم و ... دولت می‌تواند نیازهای جامعه را به درستی تشخیص دهد و سپس برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را بر اساس نیازهای واقعی کشور تنظیم کند.
فرماندار شهرستان انار گفت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن تصویر روشنی از وضعیت جمعیت و مسکن کشور و خصوصیات آنها برای استفاده مسئولان فراهم می‌کند.
اعتمادی بیان کرد: اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن کار بسیار بزرگی است که به امکانات، بودجه و نیروی انسانی زیادی نیاز دارد و برای آماده‌سازی طرح و برنامه آن سال‌ها وقت صرف می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان انار تعداد 27 نفر مأمور سرشماری از دوم آبان ماه همزمان با سراسر کشور کار جمع‌آوری اطلاعات را آغاز می‌کنند.
فرماندار انار گفت: با توجه به کمبود امکانات در اختیار مرکز آمار ایران، دیگر نهادها و سازمان‌ها باید تجهیزات و امکانات خود را در اختیار ستاد سرشماری قرار دهند.
اعتمادی اظهار داشت: شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز به عنوان نهادهای مشارکت مردمی و داشتن ارتباطات نزدیک با مردم می‌توانند، نقش مهمی در اطلاع رسانی و آگاه‌سازی مردم در مورد اهمیت سرشماری و جلب همکاری مردم داشته باشند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول