اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از 20 سال؛

8 مدرسه خاص در همدان افتتاح شد‌

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو همدان گفت: در سال جاری هشت مدرسه خاص پس از گذشت 20 سال از تفکیک نواحی آموزش و پرورش افتتاح شد.

8 مدرسه خاص در همدان افتتاح شد‌
محمود کتابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: آموزش و پرورش در دولت نهم و دهم تحولات زیادی به ویژه در قسمت عمرانی، محتوایی، کیفیت آموزشی، امور تربیتی و پرورشی و همچنین در ساخت نمازخانه‌ها، سالن ورزشی، استخر شنای دانش‌آموزی و فرهنگیان و مجتمع‌های آموزشی داشته است.
وی افزود: ناحیه دو آموزش و پرورش همدان دارای دو مجتمع آموزشی با نماد ایرانی، اسلامی است که یکی از آنها طی چند ماه گذشته توسط رئیس نوسازی کل کشور کلنگ‌زنی و آماده ساخت شده و دو فضای جدید ما نیز آماده بهره‌برداری است که شامل دبیرستان 18 کلاسه هاتف و دبیرستان 18 کلاسه واحدی با مجموع 36 کلاس آموزشی و با تمام امکانات است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو همدان خاطرنشان کرد: عملکرد آموزش و پرورش در مقایسه با دوره‌های گذشته بی‌نظیر بوده و این تغییر و تحولاتی که در قالب تحول بنیادین در آموزش و پرورش مطرح است جزو مطالبات مقام معظم رهبری محسوب می‌شود.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش باید بتواند با توجه به موقعیت و فرصت فراهم شده و با همکاری فرهنگیان، خانواده‌ها و دانش‌آموزان موانع و مشکلات موجود را بیش از پیش از جلوی راه تعلیم تربیت بردارد.
کتابی ادامه داد: در سال جاری هشت مدرسه خاص در ناحیه دو بعد از 20 سال که از تفکیک دو ناحیه می‌گذرد احداث و افتتاح شد که شامل چهار سمپاد و چهار مدرسه نمونه دولتی است و افتتاح این مدارس در آموزش و پرورش بسیار تأثیرگذار بوده است.
وی تصریح کرد: در طول سالیان گذشته تقسیم دو ناحیه آموزش و پرورش همدان همواره مورد اعتراض فرهنگیان و خانواده‌های دانش‌آموزان بود و هم‌اکنون نیز به این تقسیمات معترض هستیم.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو همدان بیان کرد: اما با توجه به اقدامات صورت گرفته و تخریب و بازسازی‌های انجام شده در فضاهای این ناحیه و ایجاد مجتمع‌های آموزشی، استخر، نمازخانه، زمین چمن و ایجاد و تأسیس مدارس خاص که در ناحیه دو وجود نداشت و امسال برای نخستین بار احداث شده انتظار می‌رود با تشکیل کمیته ارتقای سطح این ناحیه بتوانیم در زمینه‌های مختلف اقدامات و عملکرد مطلوبی را ارائه کنیم.
وی افزود: در سال جاری و در مقطع راهنمایی با توجه به تقسیمات 19گانه استان توانستیم رتبه دوم را کسب کرده و در دوره متوسطه نیز نسبت به سال گذشته رتبه بسیار خوبی کسب کردیم.
کتابی گفت: از نظر کیفیت آموزشی انتخاب معلمان نمونه در سطح استان، دو نفر از ناحیه دو انتخاب شدند که نشانگر روند بسیار مطلوب و رو به جلو این ناحیه است و در قسمت المپیاد و مجموعه مسابقات علمی دانش‌آموزان نیز امسال رتبه‌های کشوری بسیار زیادی داشتیم.
وی در پایان بیان کرد: همچنین در کسب رتبه‌های زیر هزار در کنکور 90 نیز شاهد رشد هشت برابری نسبت به سال گذشته هستیم که آمار به 37 نفر رسیده است.
انتهای پیام؛/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول