اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی مدارس کرمان خبر داد:

بازسازی 522 کلاس درس در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی مدارس کرمان گفت: سال جاری در استان کرمان 192 مدرسه با یک هزار و 522 کلاس در حال بازسازی و مقام‌سازی است.

بازسازی 522 کلاس درس در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان،‌ غلامرضا رجایی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در زمینه پروژه‌های مدارس کپری از سال 76 اجرای این طرح در جنوب استان کرمان آغاز شده در مجموع 469 مدرسه با یک هزار و 265 کلاس تا پایان سال 88 به آموزش و پرورش استان کرمان تحویل داده شده است.
وی بیان کرد: بر این اساس در فاز اول 78 مدرسه، فاز دوم این طرح 179 مدرسه، فاز سوم 106 مدرسه، فاز چهارم 91 مدرسه و فاز پنجم 42 مدرسه اجرایی شده است.
رجایی با بیان اینکه ایجاد مدارس کپری زاییده رشد جمعیت است، افزود: تا پایان سال 88 به این نتیجه رسیدیم که طی پنج فاز تمام مدارس کپری استان کرمان جایگزین می‌شوند، اما به دلیل مسائل خاص از جمله رشد جمعیت، جابه‌جایی و ... این آمار تغییر می‌کند.
وی تصریح کرد: اعتبار هزینه شده در این زمینه برای بازسازی و نوسازی مدارس تا پایان سال 89 به میزان 166 میلیارد تومان است.
رجایی اعتبارات هزینه شده را ملی عنوان و خاطرنشان کرد: برای سال جاری نیز 39 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که در مجموع 205 میلیارد تومان است.
وی گفت: آمار خیران مدرسه‌ساز جداگانه است، البته خیران بیشتر در مناطق انار، کشکوئیه، رفسنجان، زرند و سیرجان کار می‌کنند و بیشتر نیز علاقه دارند تا در محل زندگی خود سرمایه‌گذاری کنند.
 مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان ابراز داشت: علاوه بر طرح کپرزدایی در دولت نهم و دهم برای بازسازی و مقاوسازی مدارس غیرمقاوم 469 مدرسه با 2 هزار و 824 کلاس بازسازی و مقاوم‌سازی و تحویل آموزش و پرورش شده است.
رجایی بیان کرد: در سال جاری نیز 192 مدرسه با یک هزار و 522 کلاس در حال بازسازی و مقام‌سازی است.
وی افزود: مدارسی که بازسازی می‌شوند، تجهیز آنها نیز صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول