اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور؛

173 هزار دانش آموز بوشهری راهی کلاس درس شدند

خبرگزاری فارس: صبح امروز 173 هزار دانش آموز دختر و پسر بوشهری همزمان با سراسر کشور راهی کلاس‌های درس شدند.

173 هزار دانش آموز بوشهری راهی کلاس درس شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر صبح امروز در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه دخترانه فرزانگان بوشهر اظهار داشت: امسال دو هزار و 100 آموزشگاه در سراسر استان بوشهر میزبان 173 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی هستند.
محمد حاجی‌زاده با بیان اینکه هشت هزار و 184کلاس درس میزبان دانش آموزان است، افزود: 79 هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی، 43 هزار نفر در مقطع راهنمایی، 40 هزار نفر در مقطع متوسطه و 10 هزار و 500 نفر در مقطع فنی، کار و دانش و یک‌هزار و 100 نفر در مدارس استثنایی به مدرسه می‌روند.
وی اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید 900 فضای آموزشی در استان بوشهر در نوبت صبح و 302 مدرسه در نوبت صبح و بعد از ظهر اداره می‌شوند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: برای روزهای پنجشنبه مدارس که تعطیل هستند کارگروهی، بازدید از صنایع، بازدیدهای گردشی و زیارتی و .... برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است.
حاجی‌زاده اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید 14 هزار 617 همکار فرهنگی در سراسر استان بوشهر شامل شش هزار و 696 زن و هفت هزار و 921 مرد وظیفه خطیر تعلیم و تربیت را بر عهده دارند.
وی بیان کرد: امیدواریم با حرکتی جهادگونه امسال بتوانیم مسیر تکامل و رسیدن به نقطه‌های تعالی و پیشرفت را طی کنیم.
امام جمعه موقت بوشهر نیز در این مراسم گفت: در چشم انداز بلند نظام جمهوری اسلامی ایران رسیدن به مرجعیت علمی جهان مسئله‌ای قطعی است.
حجت‌الاسلام محمدجواد اسماعیل‌نیا افزود: عزت، بزرگی و آقایی مسئله‌ایی است که با پرداختن فرهنگیان به علم با توکل به خدا و ترک نهی الهی حاصل می‌شود.
وی ادامه داد: هر مدرسه‌ای در جای خود مرکز دنیاست و هر دانش آموز و معلم باید مدرسه را مرکز دنیا بداند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول