اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش ابهر خبر داد:

تک نوبته شدن 173 کلاس درس در ابهر

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش ابهر گفت: در سال تحصیلی جدید 173 کلاس درس در منطقه ابهر تک شیفته می‌شوند.

تک نوبته شدن 173 کلاس درس در ابهر
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، علیرضا قنبری در جلسه شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه شهرستان ابهر به لحاظ داشتن ظرفیت‌های خوب احتیاج به فضاهای مناسب در سطح شهرستان دارد، اظهار داشت: احداث مدارس یکی از کارهای مهم در این بخش محسوب می‌شود.
وی به تک شیفت کردن برخی کلاس‌های درسی در سال تحصیلی جدید اشاره و خاطرنشان کرد: 173 کلاس درس تک شیفته شده و به شیفت صبح انتقال یافته است.
مدیر آموزش و پرورش ابهر ضمن انتقاد از عملکرد شهرداری و شورای شهر ابهر گفت: سه سال پیش زمینی از سوی شهرداری و شورا به آموزش و پرورش اهدا شده که متاسفانه در مورخه 25 مرداد ماه سال جاری نامه‌ای به امضای شهردار به آموزش و پرورش ارسال شده که این زمین قابل اهدا نیست.
وی افزود: جای تعجب است که آقایان در این شهر دنبال چه کاری هستند و علاوه بر این موضوع قرار بود شورا و شهرداری ابهر در مورد دیوار نویسی و زیباسازی شهر اقداماتی داشته باشند که تا به امروز هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است.
قنبری به کسب مقام‌های ممتاز این اداره در سطح استان اشاره و ابراز داشت: آموزش و پرورش ابهر برای سومین سال متوالی رتبه نخست هفته معلم را در سطح استان به خود اختصاص داد که علاوه بر این مهم، کسب رتبه‌های برتر در رشته‌های مختلف ورزشی توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان و کسب رتبه نخست در طرح هجرت از دیگر موفقیت‌های مجموعه آموزش و پرورش ابهر است.
وی افزود: کسب رتبه نخست در اعزام دانش‌آموزان به اردوی راهیان نور، کسب رتبه نخست شورای آموزش و پروش ابهر در استان و عملکرد دیگر موفقیت‌های این مجموعه را شامل می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش ابهر با بیان اینکه درصد قبول‌شدگان کنکور سراسری دانش‌آمزوان منطقه ابهر در سال جاری در حد مطلوب و عالی ارزیابی شده است، عنوان داشت: در گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک درصد قبول‌ شدگان در کنکور 65.14 درصد بوده که این رقم در استان 58.18 و در کشور 63.47 درصد است.
وی افزود: در گروه آزمایشی علوم تجربی درصد کسب شده در منطقه ابهر 39.61 درصد بوده که این رقم در استان و کشور به ترتیب 32.66 و 31.82 است و در گروه آزمایشی ادبیات و علوم انسانی نیز منطقه ابهر با 59.40 درصد بالاتر از میزان استانی و کشوری با رقم 50.57 و 44.53 قرار گرفت.
قنبری در ادامه با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در راستای آغاز سال تحصیلی جدید مدارس تصریح کرد: در این زمینه همه نیروها سازماندهی شده و مدیران و عوامل اجرایی مشخص و سعی شده است که نیروهای به صورت تخصصی در سازماندهی‌ها در نظر گرفته شوند که تنها چالش موجود در این راستا نیروهای کسر ساعت موظف هستند.
فرماندار شهرستان ابهر در این جلسه با بیان اینکه یکی از موارد مهم آموزش و پرورش، آموزش مهارت‌های زندگی و حقوق شهروندی به دانش‌آموزان است، ابراز داشت: این مهم را باید در طول سال عملیاتی کرد که معلمان و مدیران مدارس باید در این راستا همه تلاش خود را به کار بگیرند.
علی یوسفی با اشاره به هفته دفاع مقدس تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس باید پروژه‌های آماده و با بار معنوی و مذهبی با پیام ارزش‌های دفاع مقدس برای دانش‌آموزان معرفی شود.
وی افزود: در سال جاری اعتبارهای آموزش و پرورش یک میلیارد تومان بوده که اعتبارها و مشارکت‌های مردمی و خیرین چهار برابر این اعتبارها می‌باشد.
فرماندار شهرستان ابهر به ستاد استقبال از مهر اشاره و گفت: مهر فقط مختص آموزش و پرورش نیست چرا که دین چیزی جز مهر و دوستی نبوده و مهر ماه برای همه است و آموزش و پرورش فقط متولی داخل مدرسه است که مسئولان دیگر نیز باید در زمینه زیباسازی و امنیت لازم اقدام لازم را صورت دهند.
وی در ادامه با اشاره به توطئه‌های دشمنان در زمینه زدودن اعتقادهای پاک نوجوانان و جوانان کشور گفت: دشمن در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند که معلمان و مسئولان مدارس باید با اطلاع‌رسانی دقیق نسبت به توطئه‌های دشمنان، دانش‌آموزان را در دفع نقشه‌های شوم دشمن یار و یاور
باشند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول