اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان:

50 کلاس درس در مهربان نیازمند تخریب و بازسازی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان با اشاره به بازسازی 20 کلاس درس در سالتحصیلی جاری گفت: 50 کلاس درس در منطقه مهربان نیاز به تخریب و بازسازی دارد.

50 کلاس درس در مهربان نیازمند تخریب و بازسازی است
جعفر حسن‌پور امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مهربان با اشاره به اهتمام ویژه دولت‌های نهم و دهم به بحث آموزش و پرورش و توجه جدی به توسعه و بهبود امکانات آموزشی اظهار داشت: در منطقه مهربان با حمایت، دلسوزی‌ها و پیگیری‌های  مستمر و جدی مدیران شهرستان سراب به ویژه فرماندار، نماینده شهرستان سراب در مجلس، بخشدار بخش مهربان و عنایات ریاست سازمان‌ آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی و مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اقدامات خوبی در زمینه نوسازی و بازسازی مدارس فرسوده و تخریبی همچنین توسعه امکانات آموزشی و ورزشی صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: ضمن آنکه خیران مدرسه‌ساز نیز به منطقه مهربان نگاه مهربانانه‌ای داشته و در سال‌های اخیر همت و مشارکت خیران در زمینه اهدای زمین برای فضاهای آموزشی مورد نیاز، احداث، بازسازی و تعمیرات اساسی مدارس منطقه مهربان بسیار قابل توجه و چشمگیر بوده است. 
 رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان از بازسازی 79 کلاس درس از سال 85 از محل اعتبارات دولتی و مشارکت خیران مدرسه‌ساز خبر داد و با اشاره به در دست احداث بودن 20 کلاس درس جدید در سال‌تحصیلی جاری گفت: آموزش و پرورش منطقه مهربان برای رسیدن به نقطه مطلوب در زمینه بهبود کیفیت کلاس‌های درس نیاز به تخریب و بازسازی 50 کلاس درس جدید دارد. 
حسن‌پور، تامین هزینه‌های ایاب و ذهاب و سرویس مدارس دانش‌آموزان را از دیگر اقدامات اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان برشمرد و از اختصاص 790 میلیون ریال اعتبار در این زمینه در سال‌تحصیلی گذشته خبر داد.
وی افزود: در این مدت برای تعمیرات اساسی مدارس 418 میلیون ریال هزینه شده است. 
 رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان به برنامه‌های آتی این اداره در سال‌تحصیلی 91ـ 1390  اشاره کرد و افزود‌: اجرای آموزش شیوه‌های صحیح و بهینه مصرف برای دانش‌آموزان و تبیین مفهوم واقعی صرفه‌جویی با استفاده از آموزه‌های دینی و اعتقادات اسلامی در کلاس‌های درس و همگامی با خانواده در توضیح و تبیین جهاد اقتصادی از طریق کلاس‌های آموزش خانواده و ارتباط نزدیک با خانواده‌ها از برنامه‌های اولویت‌دار این اداره در سال جدید است. 
 حسن‌پور، مدیریت بهینه مصرف و حامل‌های انرژی از طریق مشارکت و مدیریت دانش‌آموزان در مصرف سوخت، برق و‌ آب مدارس را از برنامه‌های اولویت‌دار این اداره  در سال جدید دانست. 
 رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان، توجه جدی به کیفیت آموزشی از طریق هم‌اندیشی و همفکری با معلمان در جلسات گروه‌های آموزشی و اجرای مسابقات علمی و آزمون‌های منطقه‌ای از کتب درسی دانش‌آموزان را از دیگر برنامه‌های اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان در سال‌تحصیلی جدید عنوان کرد. 
 حسن‌پور، افزایش نظارت و راهنمایی از طریق روسای مجتمع‌ها و کارشناسان اداره و هوشمندسازی مدارس از طریق تجهیز به امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خبر داد و افزود: تمام مدارس منطقه مهربان نخستین سطح طرح هوشمندسازی مدارس یعنی سطح همت را اجرا خواهند کرد. 
 رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان، توجه جدی به اجرای برنامه‌های مطلوب پرورشی را مورد تاکید قرار داد و گفت: طرح آموزش نماز و زنگ نماز در مدارس اجرا خواهد شد ضمن آنکه توجه جدی به آموزش قرآن از طریق مدارس قرآنی و کلاس‌های قرآنی به عنوان یک مطالبه جدی تلقی خواهد شد. 
 حسن‌پور در ادامه با تشکر از زحمات شهردار و مجموعه شهرداری مهربان در آماده‌سازی مطلوب شهر برای آغاز سال‌تحصیلی جدید، از شهرداری مهربان خواست برای سهولت در امر رفت و آمد دانش‌آموزان، نسبت به خلوت کردن پیاده‌روها از مشاغل مزاحم و رفع سد معبر اقدام کنند ضمن آنکه تعبیه سرعت‌گیر در خیابان‌های مقابل مدارس و دیگر محلات اطراف مدارس خواسته دانش‌آموزان از شهردار و مجموعه زحمتکش شهرداری مهربان است. 
 منطقه مهربان با سه شهر مهربان، شربیان، دوزدوزان و 34 روستای تابعه تنها بخش شهرستان سراب بعد از بخش مرکزی و  از مناطق مهم کشاورزی و دامپروری در استان آذربایجان‌شرقی است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول