اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:

هوشمند‌سازی 6805 کلاس درس در خوزستان

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و نوآوری اداره کل آموزش وپرورش خوزستان گفت: امسال 6 هزار و 805 کلاس درس در سطح استان زیر پوشش طرح هوشمندسازی مدارس قرار می‌گیرند.

هوشمند‌سازی 6805 کلاس درس در خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید بهزاد علوی ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: از مجموع 344هزارو 324مدرسه موجود در استان، یکهزار و 401مدرسه شامل 6هزار و 805کلاس درس مشمول این طرح خواهند شد.
وی با بیان اینکه این تعداد، 20 درصد مدارس را در بر می‌گیرد، افزود: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح در هر مدرسه 13میلیون و 900 هزار تومان است که جمعا برای کل مدارس اعتبار 19میلیاردو 14میلیون تومان پیش بینی شده است.
معاون آموزش و نوآوری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: امسال طرح هوشمندسازی در مدارس غیردولتی و خاص به طور کامل اجرا می‌شود و تا پایان سال تحصیلی 20 درصد از مدارس دولتی هوشمندسازی می‌شوند.
وی تصریح کرد: مدارس هوشمند مدارسی هستند که مبانی توسعه آنها استفاده از فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات هستند.
این مقام مسئول در آموزش و پرورش خوزستان افزود: متاسفانه سیستم آموزشی بسیاری از کشورهای جهان در 50 سال گذشته تغییری نکرده است و عموما بر مبنای حضور فیزیکی دانش‌آموزان در محیط مدرسه و محدودیت‌های خاص آن متمرکز بوده است در حالی که مدارس هوشمند می‌توانند مدارس را به منازل منتقل کنند تا دانش‌آموز بتواند در ساعات غیرحضوری نیز که وقت مناسبی دارد فضای آموزشی برای خود به وجود آورد.
علوی ادامه داد: این مدارس دانش‌آموزان را به گونه‌ای تربیت می‌کنند که پس از فارغ‌التحصیل شدن به راحتی بتوانند جذب محیط‌های کاری و صنایع نوین شوند.
معاون آموزش و نوآوری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: در مدارس سنتی محدودیت‌های بسیاری به خصوص در زمینه دسترسی به اطلاعات وجود دارد زیرا دانش‌آموز فقط وابسته به کتاب‌های محدود درسی و دانش چند معلمی است که با او سر و کار دارند از نظر فیزیکی نیز محیط مدرسه و کمبودهای آموزشی می‌توانند محدودیت‌های دیگری برای آموزش سنتی باشد در حالی که در مدارس هوشمند بسیاری از کمبودها از طریق شبکه‌های مختلف دسترسی به اطلاعات رفع شده است.
وی بیان کرد: خودکارسازی سیستم آموزشی و رای‌گیری و ارزیابی وضعیت هر دانش‌آموز نیز از تفاوت‌های عمده‌ای است که سیستم‌های مدارس هوشمند به راحتی آن را در درون خود دارند و همین طور می‌توان از طریق همین سیستم‌های خودکار نقش اولیا را در هدایت دانش‌آموزان افزایش داد.
پیش از این وزیر آموزش و پرورش در این خصوص از هوشمندسازی 20 هزار مدرسه در سراسر کشور تا پایان سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: مقرر شده است که طی برنامه پنجم توسعه تمام مدارس کشور هوشمند شوند.
وی همچنین اظهار داشته است: با هوشمندسازی مدارس، اینترنت تمیز و آبکشی می‌شود و به صورت اینترنت ملی اینترانت‌ وارد مدرسه می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول