اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با شروع سال تحصیلی:

100 کلاس درس جدید در همدان آماده شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: برای شروع سال تحصیلی جدید در استان نیازمند آماده‌سازی 500 کلاس درس هستیم اما تا کنون 100 کلاس درس آماده و تحویل داده شده است.

100 کلاس درس جدید در همدان آماده شد
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس حسنی محتشم ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت: با توجه به اینکه برای شروع سال تحصیلی جدید نیازمند 500 کلاس درس هستیم اما تا کنون 100 کلاس درس آماده و تحویل آموزش و پرورش شده است و طی سه روز باقی‌مانده تا شروع سال تحصیلی 400 کلاس هنوز آماده تحویل نشده است.
وی افزود: امسال در نظر داریم تا با استفاده از تجارب سال گذشته علاوه بر توجه به خانه نخست دانش‌آموزان یعنی خانواده و خانه دوم آنها که مدرسه است، خانه سوم یعنی مسجد را نیز در نظر گرفته و با توجه به شاغل بودن پدران در طی ساعات مدارس و عدم حضور آْنها در جلسات آموزش خانواده این آموزش‌ها را به بعد از نماز مغرب‌ و عشا در مساجد منتقل کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: 12 مهرماه آغاز اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق جنگی است و در این کاروان‌ها 23 هزار دانش‌آموز سال دوم دبیرستان به تفکیک خواهر و برادر به این مناطق اعزام می‌شوند.
وی بیان داشت: مجتمع‌های آموزشی شهری را طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان مکمل فعالیت‌های مدارس و تفویض اختیار به مدیران دایر کردیم و در سال جاری 80 مجتمع آموزشی نیز اضافه شده و در سال گذشته نیز 290 مجتمع روستایی فعالیت آموزشی خود را انجام داده‌اند.
حسنی‌محتشم ادامه داد: سال گذشته در خصوص هوشمندسازی 300 کارگاه مدارس اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه شد و امسال نیز با توجه به رقابت علمی دانش‌آموزان، مدارس دولتی را در باب مدارس خاص تقویت کردیم.
وی تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید 250 ساعت اختصاص به فعالیت مربیان پیش‌دبستانی با رویکرد قرآنی دارد و این در حالی است که در میان عشایر استان 900 نفر بی‌سواد لازم‌التعلیم داریم که امری بسیار جدی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اذعان داشت: شناسایی، جذب و نگهداشت کودکان لازم‌التعلیم از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش محسوب می‌شوند.
وی در پایان سخنانش گفت: ما شاهد پدیده بازگشت بی‌سوادی هستیم چرا که تمام افرادی که در نهضت سوادآموزی درس می‌خوانند به خاطر عدم ادامه سوادآموزی، پس از چند سال دوباره به سمت بی‌سوادی گرایش پیدا می‌کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول