اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر بهداشت اعلام کرد:

فعالیت 600 جراح مغز و اعصاب در ایران

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر بهداشت از فعالیت بیش از 600 جراح مغز و اعصاب در سراسر کشور خبر داد.

فعالیت 600 جراح مغز و اعصاب در ایران
سیدمحمود طباطبایی امروز در حاشیه افتتاح دانشکده پیراپزشکی شهرستان گرمسار در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در گرمسار اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش‏های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شخص مرضیه وحیددستجردی، امروز استانی در کشور وجود ندارد که در بخش مغز و اعصاب کمبود پزشک داشته باشد.
وی گفت: در ابتدای انقلاب، 16 هزار نفر در رشته‏های مختلف پزشکی در کشور مشغول به فعالیت بودند ولی بعد از پیروزی انقلاب و هم‏زمان با آغاز جنگ تحمیلی تنها 12هزار نفر پزشک در کشور به رزمندگان  خدمتگزاری کردند.
طباطبایی افزود: طبق آخرین آمارها، امروز بیش از 150 هزار پزشک در رشته‏های مختلف پزشکی به منظور مداوای مردم از هیچ کوششی دریغ نمی‏کنند.
چهره ماندگار کشور در بخش پزشکی در ادامه سخنان خود به شهرستان گرمسار اشاره کرد و ادامه داد: شهرستان گرمسار زادگاه من است و مردم آن در چندین سال اخیر از نبود امکانات پزشکی مناسب گلایه داشتند.
طباطبایی تصریح کرد: این شهرستان حتی از داشتن یک جراح مغز و اعصاب محروم بود ولی در سفر سوم رئیس جمهور به استان سمنان، وقتی وزیر بهداشت به عنوان نماینده تام‏الاختیار رئیس جمهور به شهرستان گرمسار سفر کرد، دستور اکید داد تا هر چه سریع‏تر دو پروژه مهم در شهرستان گرمسار به اتمام برسد که این دو پروژه شامل دانشکده پیراپزشکی و بیمارستان 96 تختخوابی است.
وی افزود: امروز شاهد به ثمر رسیدن نخستین پروژه شهرستان گرمسار در بخش بهداشت و درمان هستیم و امیدوارم با تلاش‏های بی‏در یغ مسئولان گرمساری و نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی بتوانیم جشن افتتاح بیمارستان 96 تختخوابی شهرستان گرمسار را نیز در آینده‏ای نزدیک برگزار کنیم.
طباطبایی در پایان سخنان خود به وجود بیش از 100 پزشک در شهرستان گرمسار اشاره و تصریح کرد: علی‏رضا پازوکی، خیر دانشکده پیراپزشکی و بهداشت شهرستان گرمسار فداکاری بسیاری از خود نشان داد که سرمایه زندگی خود را در راه حفظ سلامتی مردم شهرستان گرمسار صرف کرد و وی باید به عنوان بهترین خیر کشور در بخش پزشکی و سلامت معرفی شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول