اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت؛

واگذاری نیمی از وظایف دامپزشکی خوزستان به بخش خصوصی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: در سال گذشته ۵۰ درصد فعالیت‌های دامپزشکی استان به بخش خصوصی واگذار شد.

واگذاری نیمی از وظایف دامپزشکی خوزستان به بخش خصوصی
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مصطفی کنارکوهی در مراسم روز ملی دامپزشکی با بیان اینکه هم اکنون نیروی کارآمد در بخش‌های دولتی کاهش یافته است، اظهار داشت: سال گذشته ۵۰ درصد فعالیت‌های دامپزشکی خوزستان، با هدف واگذاری تصدی‌گری امور به بخش خصوصی، کوچک‌سازی دولت و ایجاد تناسب میان فعالیت‌های بهداشتی و اقتصادی در حوزه دامپزشکی، به بخش خصوصی واگذار شد.
وی نقش دامپزشک را از زمان تولید یک دام تا زمان مصرف محصولات پروتئینی بسیار با اهمیت عنوان کرد و افزود: دامپزشکی از دو جنبه اقتصادی و بهداشتی دارای اهمیت است و اهمیت جنبه بهداشتی در تمام جوامع پیشرفته روشن و سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در این زمینه صورت گرفته است.
کنارکوهی اظهار داشت: نقش دامپزشک در بهداشت تولید دام اعم از پرورش، نگهداری، کشتار و فرآوری دام بسیار با اهمیت است.
وی آموزش، بهداشت‌، تعداد کشتارگاه‌ها و توجه به منابع موجود در بخش دامپزشکی را متاثر از اقتصاد کشور دانست و ادامه داد: ایران کشوری در حال توسعه و مجموعه فعالیت‌های بخش دامپزشکی هم با‌‌ همان سرعت پیشرفت اقتصادی کشور پیش می‌رود. وضعیت است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سیستم GIS برای شناسایی و تشخیص بیماری‌های دامی در خوزستان مستقر است و سیستم قرنطینه برای همه تردد‌ها و واردات و صادرات دام و طیور اعمال می‌شود.
کنارکوهی همچنین با اشاره به معضل توزیع مرغ زنده در خوزستان گفت: برخی فعالیت‌های دامپزشکی مانند کنترل و جمع‌آوری عرضه مرغ زنده نیازمند فعالیت‌های بین‌بخشی است و دستگاه قضایی، شهرداری، استانداری و فرمانداری‌ها باید با در این زمینه با دامپزشکی همکاری کنند.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی خوزستان نیز در این مراسم به اهمیت دامپزشکی در تامین بهداشت جامعه اشاره کرد و گفت: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت از یک هزار و ۷۱۰ عامل بیماری زای شناخته شدهف ۸۳۰ عامل معادل ۴۹ درصد همچنین از ۱۶۰ بیماری ۱۱۴ مورد معادل ۷۴ درصد بین انسان و دام مشترک است.
تقویان‌پور افزود: بیماری‌های حیوانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم و از راه‌های گوناگون سلامتی جامعه را تهدید می‌کنند.
وی اظهار داشت: هدف اصلی دامپزشکی پاسخگویی به نیازهای حیاتی جامعه در مقابل تهدیدات بیماری‌های مشترک و ارتقای بهداشت دام و بهداشت عمومی جامعه به صورت همزمان است.
به گفته وی، امروز فرصت مناسبی است تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها، نظام دامپزشکی و رسانه‌ها فعالیت‌های دامپزشکی به جامعه معرفی شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول