اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ارزیابی عملکرد و بازرسی سازمان نظام دامپزشکی کشور بیان کرد:

موفقیت دامپزشکی در تعیین ارزش ریالی فعالیت‌های این سازمان

خبرگزاری فارس: مدیر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان نظام دامپزشکی کشور از موفقیت سازمان نظام مهندسی کشور در تعیین ارزش ریالی برای فعالیت‌های عرصه دامپزشکی کشور خبر داد و این طرح را، برنامه‌ای شاخص در سازمان نظام دامپزشکی کشور دانست.

موفقیت دامپزشکی در تعیین ارزش ریالی فعالیت‌های این سازمان
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عباس آتش‌بار ‌در مراسم تجلیل از دامپزشکان برتر استان قم اظهار کرد: سال 2011 در نظام دامپزشکی دنیا به نام دامپزشکی برای سلامت، برای غذا و برای این سیاره نام‌گذاری شده است که نشانگر اهمیت نظام دامپزشکی، توانایی و تاثیرگذاری این سازمان بر روند دستیابی به بهداشت عمومی است.
وی سال 2011 را سالی برای دستیابی به بهداشت جهانی معرفی کرد و افزود: سلامتی و امنیت دو نعمت بزرگ هستند که به راحتی به دست نخواهند آمد و این امر مستلزم رعایت بهداشت اجتماعی و عمومی است.
مدیر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان نظام دامپزشکی کشور با اشاره به سلامتی و امنیت، بیان کرد: این دو عنصر به دست نمی‌آیند مگر با سلامت انسان و سلامت انسان بدون سلامت دام به دست نمی‌آید.
وی با بیان اینکه ارزیابی ریالی فعالیت‌های دامپزشکی به نظارت بیشتر بر روی تولیدکنندگان و بهداشت عمومی افزوده است، گفت: در سال 88 که ناظرین سازمان نظام دامپزشکی جهان به ایران آمده بودند، با مشاهده‌ این ارزیابی، فعالیت‌های ایران در عرصه‌ی دامپزشکی را مورد تائید قرار دادند.
آتش‌بار در ادامه افزود: در این ارزیابی مشخص شد برای هر یک ریال هزینه در بخش دامپزشکی، چهار ریال سرمایه‌گذاری وجود دارد که نشانگر سوددهی فعالیت‌های عرصه دامپزشکی و اهمیت این بخش در اقتصاد کشور است.
وی با اشاره به وجود برخی بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، بیان کرد: از میان هزار و 709 بیماری شناخته شده در مورد حیوانات، 839 بیماری مشترک بین انسان و حیوان است و سازمان نظام دامپزشکی وظیفه‌ مقابله با این نوع بیماری‌ها را دارد.
مدیر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان نظام دامپزشکی کشور وجود 15 کشور بحران‌زده در اطراف کشور را از جمله خطرات تهدیدکننده‌ دامپزشکی دانست و گفت: هر یک از این کشورها ظرفیت انتقال بیماری دام به داخل کشور را دارند که مقابله با این بیماری‌ها وظیفه اصلی سازمان نظام دامپزشکی است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول