اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون‌ استاندار قم عنوان کرد:

نقش مهم دامپزشکی در پدافند غیرعامل

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم نقش دامپزشکی در پدافند غیرعامل را پررنگ و غیر‌قابل انکار خواند.

نقش مهم دامپزشکی در پدافند غیرعامل
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی عرب‌انصاری ‌در همایش تجلیل از نخبگان عرصه دامپزشکی کشور و استان قم که به همت دانشجویان دانشگاه دامپزشکی گرمسار برگزار شده بود، از نقشه‌های دشمنان برای ضربه زدن به نظام سخن گفت و اظهار کرد: مقوله بیوتروریسم که چند مدتی است در صدر برنامه‌های استکبار جهانی قرار گرفته است، بحث جدی و مورد توجهی در رابطه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام دارد.
وی با بیان اینکه از بین 156 بیماری که امروزه در دنیا کشف شده است، 14 مورد بیماری مشترک بین انسان و دام است، از نقش تاثیرگذار دامپزشکی در کنترل این بیماری‌ها سخن گفت و بیان کرد: دامپزشکی نقشی مهم و ضروری داشته و مهم‌ترین نقش آن، مسئله پیشگیری است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع دامپزشکی در پدافند غیرعامل، بیان کرد: انتقال میکروب مشترک بین انسان و دام از طریق مرزهای کشور سازماندهی شده است و بی‌توجهی به این موضوع می‌تواند برای کشور مخاطره‌آمیز باشد.
وی با بیان اینکه نظام دامپزشکی کشور در زمینه کنترل بیماری‌های وارداتی کشور نقش حیاتی را ایفا می‌کند، افزود: اولویت‌سنجی در مورد نظام دامپزشکی، جدیت در نظارت است که با افزایش و گسترش فرهنگ نظارت، توانایی شناسایی بیماری‌های جدید و مقابله با آن را به دست آوریم.
‌انصاری گسترش نظارت و کنترل طبیعی را از جمله عوامل افزایش‌دهنده‌ تولید پایدار دانست و گفت: نظارت بر فرآورده‌های دامی از مسائل مهمی است که باید در تمام مراحل شروع دامداری، کشتار، حمل و نقل و توزیع با نظارت مستقیم سازمان نظام دام پزشکی قرار داشته باشد.
وی با اشاره به خدمات دامپزشکی کشور عنوان کرد: شرایط کنونی نشان‌دهنده‌ تلاش، فعالیت و موفقیت دامپزشکی کشور در مقابله با بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در پایان از قداست حیوانات، به ویژه دام‌ها در نزد دین مبین اسلام گفت و اظهار کرد: خداوند شریف‌ترین مکان جهان هستی یعنی بیت‌الله حرام را مکانی امن برای حیوانات قرار داده است که این موضوع بیانگر قداست موجودات عالم هستی است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول