اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی:

دامپزشکی پیشگام در تامین امنیت غذایی کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه دامپزشکی پیشگام در تامین امنیت غذایی کشور بوده است، گفت: دامپزشکی محور توسعه پایدار در کشور است.

دامپزشکی پیشگام در تامین امنیت غذایی کشور است
 به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد رضایی پیش از ظهر امروز در جلسه گردهمایی کارکنان اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: دامپزشکی به صورت غیرمستقیم با تامین سلامت دام در سلامت جامعه تاثیرعمده‌ای دارد.
وی افزود: تحقق شعار امسال دامپزشکی "دامپزشکی برای سلامت، دامپزشکی برای غذا و دامپزشکی برای سیاره زمین" است که این مهم نیازمند در گرو تلاش خالصانه کارکنان اداره دامپزشکی استان است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه دامپزشکی در سال‌های جاری در زمینه ارائه خدمات پزشکی عملکرد خوبی داشته است، گفت: جایگاه دامپزشکی چندان برای مردم شناخته شده نیست بنابراین تلاش بیشتری باید برای معرف وظایف و عملکرد آن صورت گیرد.
رضایی بیان کرد: فعالان عرصه دامپزشکی از اصلی‌ترین قشر موثر در ارتقای اقتصاد جامعه هستند چرا که با حفظ سلامت طیور تولید ناخالص داخلی افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: اگر مروری بر تاریخ ایران باستان بیندازیم متوجه می‌شویم روز 14مهر ماه روزی بوده که برای سلامتی دام‌ها دعا می‌شده است بر همین اساس در تقویم هجری شمسی چهاردهم مهر ماه باعنوان روز دامپزشکی نام‌گذاری شده است.
غلامرضا هادربادی افزود: خدمات بخش دامپزشکی در کشور ناشناخته است به گونه‌ای که مردم تصور می‌کنند دامپزشکی تنها مسئول حفظ سلامت دام و طیور است در حالی که شناسایی مناطق آلوده، قرنطینه کردن دام‌های مریض، آزمایش خوراک دام‌ها و نظارت بر ذبح دام‌ها از مهم‌ترین  وظایف این نهاد است.
وی با بیان اینکه 49 درصد از بیماری‌ها بین انسان و دام مشترک است، گفت: اگر دامپزشکی وظیفه خود را به خوبی انجام ندهد سلامت جامعه به خطر می‌افتد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد : 114 گونه از بیماری‌های نوظهور از دام به انسان منتقل می‌شود و این امر حکایت از جایگاه بسیار مهم دامپزشکی در سلامت جامعه دارد.
هادربادی با بیان اینکه جمعیت جهان نسبت به گذشته چهار برابر شده است، عنوان کرد: بیشترین ارزش افزوده کشور را در بخش کشاورزی فرآورده‌های دامی تامین می‌کند بنابراین نظارت دامپزشکی به صورت مستقیم اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
ویبیان کرد: سازمان دامپزشکی با فعالیت و عملکرد درست خود نقش مهمی در موفقیت طرح هدفمندی یارانه‌ها داشته است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول