اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال؛

تعرفه‌های درمانی دامپزشکی ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: معاون بهداشت، توسعه و آموزش سازمان نظام دامپزشکی از افزایش ۵۰ درصدی تعرفه‌های درمانی دامپزشکی تا پایان امسال خبر داد.

تعرفه‌های درمانی دامپزشکی ۵۰ درصد افزایش می‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز امیرعباس جعفری پنجشنبه در مراسم روز ملی دامپزشکی اظهار داشت: نرخ تعرفه‌های درمانی دامپزشکی از سال ۷۶ تغییری نداشت که در سال ۸۷ تعرفه‌های جدید صادر شد.
وی افزود: در سال گذشته این تعرفه‌ها دوباره بازنگری و حداقل ۵۰ درصد به آن‌ها اضافه شده و به وزارت جهاد کشاورزی برای تایید ارسال شده است.
به گفته وی، تعرفه‌های جدید دامپزشکی تا پایان امسال اعلام می‌شود.
جعفری یکی از اهداف سازمان نظام دامپزشکی را توسعه انجمن‌های صنفی عنوان کرد و ضمن درخواست از اعضا برای تاسیس انجمن‌های صنفی، اضافه کرد: انجمن‌های صنفی بازوان نیرومند بخش خصوصی هستند و امیداریم کاندیداهای دور آینده انتخابات توسط انجمن‌های صنفی معرفی شوند.
وی تصریح کرد: خوزستان در بخش انجمن‌های صنفی باید تلاش بیشتری داشته باشد.
این مقام مسئول اظهار داشت: سازمان نظام دامپزشکی کشور ۲۷ هزار عضو دارد که ۱۳ هزار نفر از آن‌ها دامپزشک هستند، اما به دلایل مختلف اعضا فعال نیستند و برای تامین بودجه سازمان نظام دامپزشکی فعال شدن اعضا ضرورت دارد.
وی تصویب قانون بهره‌وری کشاورزی را در مجلس شورای اسلامی و یادآور شد و گفت: این قانون صدور پروانه بهداشتی را به سازمان نظام دامپزشکی محول کرده که می‌تواند با اشتغال زایی وسیع در بخش خصوصی، دامپزشکی را متحول کند.
معاون سازمان نظام دامپزشکی با اشاره به اتمام دوره سوم شورای دامپزشکی در شهریور ماه و آغاز به کار دوره چهارم، افزود: در این دوره شورا موفق به اختصاص یک ساختمان مستقل، توسعه کار و افزایش پرسنل از ۱۲ نفر به ۸۰ نفر شده است.
وی توسعه تعاونی مسکن، استفاده از تسهیلات صندوق مهر رضا و تسهیلات ارائه شده تحت عنوان طرح فاجد (فارغ‌التحصیلان جدید) را از دیگر فعالیت‌های این شورا عنوان کرد.
جعفری افزود: معاونت بهداشت، آموزش و توسعه از سال ۸۷ بازآموزی و نوآموزی را با هدف تثبیت داشته‌های قدیم و ارائه مطالب جدید همکاران در دستورکار خود قرار داد و تا کنون موفق شده ۴۰۸ دوره در کشور برگزار کند که ۱۸ هزار و ۸۵ نفر به صورت حضوری در آن شرکت کردند همچنین در ۲۱ دوره یک هزار و ۶۰ نفر به صورت غیرحضوری آموزش دیدند.
وی اظهار داشت: به دلیل نبود اعتبار برای برگزاری این دوره‌ها هزینه آن از فراگیران دریافت شد که برای کاهش هزینه‌ها در آینده دوره‌های آموزشی به صورت غیرحضوری با انتشار فیلم، سی دی و کتاب و همکاری با دستگاه‌های دیگر انجام می‌شود.
جعفری همچنین به برگزاری هشت کمیته تخصصی (هفت کمیته بین‌المللی و یک کمیته ملی) از سال ۸۶ تا کنون اشاره کرد و گفت: در این کمیته‌ها ۴ هزار و ۸۲۷ مقاله علمی ارائه و ۶ هزار و ۶۰۰ نفر شرکت داشتند.
وی با بیان اینکه از سال ۹۱ تا ۹۵ برگزاری ۱۶ کنگره علمی در دستور کار است اظهار امیدواری کرد: کنگره بعدی در اهواز و به میزبانی داشنگاه شهید چمران اهواز برگزار شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول