اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز:

کیفیت آموزش دانشجویان دامپزشکی ارتقا یابد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: به جای تاسیس دانشکده‌های جدید دامپزشکی، ارتقای کیفیت آموزش و تربیت دامپزشک مورد توجه قرار گیرد.

کیفیت آموزش دانشجویان دامپزشکی ارتقا یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد نوری در مراسم روز ملی دامپزشکی با انتقاد از نحوه آموزش دانشجویان دامپزشکی در دانشکده‌ها اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۲۳ دانشکده دامپزشکی وجود دارد اما خروجی‌های این دانشکده‌ها از نظر علمی ضعیف هستند که به دلیل سرخوردگی، دامپزشکی را ترک و به سوی رشته‌های دیگر گرایش پیدا می‌کنند.
به گفته وی، احتیاجی نیست این همه دانشکده دامپزشکی در کشور ایجاد شود و به جای آن تحول در آموزش و تربیت دانشجویان باید موردتوجه قرار گیرد.
وی با تشریح مشکلات این رشته در کشور تصریح کرد: آموزش‌هایی که هم اکنون در این رشته ارائه می‌شود کشور را در از نظر اقتصادی و تولید محصولات خودکفا نمی‌کند.
نوری با بیان اینکه شخصیت‌های علمی باید از گمراهی مسئولان که اطلاعات کمتری دارند، ممانعت و آن‌ها را هدایت کنند، تاکید کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که دامپزشکی در کشور بر اساس اصول علمی بنا و حافظ سرمایه‌های ملی شود.
وی دامپروری سنتی را نیازمند تغییر دانست و گفت: اگر بخواهیم روی گوسفند و تولیدات عشایری حساب کنیم در آینده باید تمام پول نفت را برای خرید گوشت صرف کنیم.
به گفته وی، باید برای تربیت دامپزشکانی که توان اداره دامداری‌های بزرگ را دارند برنامه ریزی شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در ادامه دامپزشکی را رشته‌ای فراموش شده در کشور دانست و افزود: با این حال این رشته چون ستاره درخشانی در آسمان علم درخشیده و سرمایه‌گذاری علمی و پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.
نوری با اشاره به کشورهای توسعه یافته که دامپزشکی در آن‌ها اساس اقتصاد را تشکیل می‌دهد افزود: در کشورهایی چون انگلستان دامپزشکی از شاخص‌ترین و برجسته‌ترین رشته هاست به طوری که این کشور با داشتن یک پنجم جمعیت کشورمان چند برابر شیر و گوشت تولید می‌کند؛ در این کشور با شیوع بیماری تب برفکی انتخابات نخست وزیری شش ماه به تاخیر افتاد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول