اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی استان اردبیل:

دامپزشکی به‌عنوان شغل سخت و زیان‌آور معرفی شود

خبرگزاری فارس: سرپرست دامپزشکی استان اردبیل گفت: ما از مسئولان امر انتظار داریم با توجه به دشواری کار دامپزشکان و فعالان شبکه دامپزشکی این حرفه را جزو مشاغل سخت و زیان‌آور معرفی کنند.

دامپزشکی به‌عنوان شغل سخت و زیان‌آور معرفی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق صالحی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز دامپزشک در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه دامپزشکی حتی از برخی از مشاغل سخت و زیان‌آور فعلی دشوارتر است و نیروهای بسیار در بخش دولتی و خصوصی در ایمن حوزه مشغول فعالیت هستند قلمداد شدن این حرفه جزو حرف سخت و زیان‌آور سبب می‌شود تا فعالان این عرصه با قوت و قدرت بیشتر در عرصه خدمت‌رسانی در مناطق روستایی و عشایری حاضر شوند.
وی حساسیت و اهمیت کار دامپزشکان را در تامین سلامت و بهداشت جامعه و تامین مواد غذایی سالم و ایمن را یادآور شد و افزود: دامپزشکان همچون سربازان گمنام عرصه بهداشت و سلامت جامعه از اول صبح تا آخر شب در مناطق عشایری و روستایی زحمت می‌کشند و همیشه نیز در معرض آسیب و تهدید بیماری و مشکلات هستند که انتظار داریم با احتساب شغل دامپزشکی به‌عنوان شغل سخت و زیان‌آور صاحبان این حرف از مزایای آن استفاده کنند.
صالحی در ادامه سخنان خود مجموعه دامپزشکی را از جمله مجموعه‌های پیشرو در اجرای اصل 44 و واگذاری تصدی‌های دولتی به بخش خصوصی معرفی کرد و بیان کرد: استان اردبیل به‌عنوان استان پیشرو در این زمینه تاکنون اکثریت فعالیت‌ها را به بخش خصوصی واگذار کرده که تداوم آن نیاز به نظارت ویژه با تخصیص اعتبارات مناسب دارد.
این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه اشتغال دغدغه امروز جامعه است و جامعه دامپزشکی نیز باید با تکیه بر اصل واگذاری امور به بخش خصوصی زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را در این رشته فراهم کند، ما نیازمند مساعدت بیشتر مسئولان استانی هستیم تا این کار به شکل واقعی و حقیقی اتفاق بیفتد.
سرپرست دامپزشکی استان اردبیل فعالیت بخش خصوصی را در عرصه دامپزشکی قابل تقدیر و شایسته توجه برشمرد و افزود: تلاشی که امروز بخش خصوصی شبکه دامپزشکی استان انجام می‌دهد در تامین امنیت غذایی و غذای سالم بسیار ارزشمند و قابل تامل است و باید این توانمندی روز به روز توسعه یافته و تقویت شود.
صالحی همچنین از نمایندگان مردم استان در مجلس نیز خواست در طرح تصدی فوق‌العاده نظام دامپزشکی با تدبیر درست و تلاش جمعی سعی کنند این طرح به شایستگی تصویب شده و زمینه ارتقای شغلی و جایگاه دامپزشکان فراهم شود.
وی بیان کرد: امروز دامپزشکان ما و فعالان این عرصه با حداقل امکانات حداکثر کارایی خود را به اثبات رسانده و به نمایش گذاشتند.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت 14 مهرماه به عنوان روز ملی دامپزشکی و تجلیل از فعالان عرصه سلامت و بهداشت عمومی جامعه بحث نظارت را در تولید کیفی و تضمین کیفیت محصولات خام دامی ضروری توصیف کرد و یادآور شد: امروز دامپزشکان ما در سنگر مبارزه با 800 بیماری مشترک حیوان و انسان که قابل سرایت به افراد جامعه است مراقبت و رصد شبانه‌روزی دارند تا مبادا فردی از جامعه دچار بیماری و کسالت شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست دامپزشکی استان اردبیل در پایان گفت: انتظار داریم خواسته به حق سربازان عرصه گمنام بهداشت و سلامت مواد غذایی جامعه مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.
در پایان این مراسم از 25 فعال عرصه دامپزشکی استان اعم از دامپزشک، کاردان، مسئول فنی، روحانیون مستقر برای ذبح شرعی و دیگر فعالان عرصه شبکه دامپزشکی استان اردبیل با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول