اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فعال حوزه تئاتر کشور:

طرح بهبود اقتصاد تئاتر آسیب‌شناسی شده است

خبرگزاری فارس: یک فعال و دست‌اندکار حوزه تئاتر کشور گفت: طرح بهبود اقتصاد تئاتر کشور و اجرای آن توسط کارشناسان تهیه و آسیب شناسی شده است.

طرح بهبود اقتصاد تئاتر آسیب‌شناسی شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسن دادشکر یکی از داوران حاضر در دور پنجم جشنواره ضامن آهو که در دوره‌های قبلی این جشنواره نیز به عنوان داور حضور داشته است، با اشاره به مشکلات و تنگناهای تئاتر کشور اظهار کرد: مشکلات تئاتر عدیده است که نخستین و مهمترین مشکل نداشتن تماشاگر کافی و با فرهنگ تماشای تئاتر است.
وی با بیان اینکه تئاتر باید فراگیر شود گفت: نمایش، غذای روح و سبب تعالی انسان است که برای فراگیر شدن آن باید برنامه‌ریزی دقیق، امکانات، بودجه و کارشناسان کافی در اختیار داشت.
این فعال هنری، پایین بودن کمیت و کیفیت تئاتر را از دلایل استقبال کم تماشاگران از اجرای تئاتر در کشور برشمرد و افزود: اقتصاد تئاتر و اجرای آن آسیب شناسی شده است و برای رفع تنگناها باید به آنچه کارشناسی شده جامه عمل پوشاند.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تماشاگر برای تئاتر بودجه‌ای هزینه نمی‌کند که یکی از دلایل آن کم بودن تعداد و تنوع آثار اجرایی است.
دادشکر تصریح کرد: اگر تعداد نمایش‌های ارائه شده به مخاطبان به لحاظ تکنیک و محتوا متنوع باشد و تماشاگر بر اساس سلیقه خود بتواند از بین چندین اجرا یکی را انتخاب کند مسلما وضعیت تئاتر از حالت کنونی بیرون خواهد آمد.
این داور جشنواره ضامن آهو با بیان اینکه باید تولید تئاتر بالا برود افزود: تئاترهایی که اکنون اجرا می‌شود، بیشتر بار کمدی دارند و محتوی دراماتیک زیادی ندارند، بیشتر لطیفه و خنده است و از دسته کمدی‌های بسیار نازل به حساب می‌آیند، این در حالی است که تئاتر انواع مختلف دارد و می‌توان همانند موسیقی و یا آثار سینمایی با تولید بالا دست مخاطب را برای انتخاب باز گذاشت و این ذهنیت را که تئاتر تنها در کمدی و خنده خلاصه می‌شود از ذهن مخاطبان پاک کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در باب تاثیرگذاری تئاتر در آموزش کودکان و نوجوانان در مقایسه با تولیدات سینمایی گفت: تئاتر به لحاظ زنده بودن اجرا، در القا مفاهیم آموزشی تاثیرگذارتر از تولیدات سینمایی است، اما سینما به لحاظ تکنیک قوی‌تر در ارائه صحنه‌ها با استفاده از فن‌آوری روز موفق‌تر است.
دادشکر با بیان اینکه تاثیر تئاتر لحظه‌ای است و نفس به نفس تماشاچی جلو می‌رود افزود: یکی از محدودیت‌های تئاتر، عدم گستردگی اجرای آن در همه مکان‌ها است، در صورتی‌که پخش فیلم به راحتی و در هر مکانی امکان پذیر است.
وی ادامه داد: اگر اجراهای تئاتر به صورت فیلم با کیفیت خوب تکثیر شود و یا به صورت تله تئاتر باشد می‌تواند قابلیت آثار سینمایی را پیدا کند.
انتهای پیام،/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول