اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر:

تئاتر رضوی تئاتر دینی را زنده نگه می‌دارد

خبرگزاری فارس: دبیر سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و یکی از داوران بخش بازبینی آثار نمایشی هشتمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی، برگزاری این جشنواره را سبب زنده نگه داشتن رسم تئاتر دینی عنوان کرد.

تئاتر رضوی تئاتر دینی را زنده نگه می‌دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هشتمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی، رحمت امینی با اشاره به اهمیت هنر نمایش و اثرگذاری آن گفت: هنر تئاتر به واسطه احساس زنده بودن و انتقال آن به تماشاگر می‌تواند ارتباط همیشگی با مخاطب برقرار کند. 
وی افزود: همین زنده بودن اثر تئاتر در کنار انتخاب متون نمایشی محکم و ارزشمند می‌تواند سبب استحکام ارتباط مستمر مخاطب و درونی شدن ارزش‌ها شود. 
این پژوهشگر و کارگردان عرصه نمایش کشور با بیان اینکه آنچه رسم تئاتر را زنده نگه می‌دارد برگزاری جشنواره‌ها است، گفت: بدین وسیله می‌توان بسیاری از ارزش‌ها در قالب تولید تئاتر دینی را احیا و زنده نگه داشت. 
وی تصریح کرد: هنرمندان در جشنواره‌ها می‌توانند پیام‌های انسانی و ارزشی و دینی را با قدرت و توان بیشتری ارائه کنند و آن را در جامعه تسری بخشند.
دبیر سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اظهار داشت: در واقع این عمومیت بخشی زمانی رخ می‌دهد که  نتایج جشنواره تنها به زمان برگزاری آن بسنده نشود و این جریان استمرار یابد.
وی خراسان شمالی را دارای قابلیت‌های خوب در عرصه هنرهای نمایشی عنوان کرد.
امینی توجه به قابلیت‌های تئاتر در شهرستان‌ها و نیز اعتماد مسئولان به هنرمندان برای برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها در این عرصه را بیداری و زمینه‌ای برای خلق آثار نمایشی ارزشی عنوان کرد و آن را بسیار ضروری و سازنده دانست.
وی گفت: برای رشد هنر تئاتر و تبیین ارزش‌های چون فرهنگ رضوی  خلق آثاری در قالب تئاتر رضوی، لازم است از گروه‌های نمایشی مختلف که بر اساس فرهنگ بومی و محلی خود  به خلق آثار هنری پرداخته‌اند دعوت شود تا در طول سال اجرای عمومی داشته باشند.
دبیر سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اظهار داشت: با افزایش اجراهای عمومی کارهای مختلف دینی و مذهبی و نیز عرضه کالاهای مداوم  فرهنگی به مردم هم این نیاز عموم احصا می‌شود و هم هنرمندان را به سمت تولید آثار ارزشی و اثرگذارها نیاز عموم را برطرف کند، سوق می‌دهد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول