اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر ضامن آهو:

راه ماندگاری تئاتر رضوی راهیابی به مدارس است

خبرگزاری فارس: یکی از کارگردانان حاضر در بخش پایانی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی راه ماندگاری بیشتر آموزه‌های متاثر از تئاتر رضوی در بین نوجوانان را اجرای آثار مربوطه در مدارس عنوان کرد.

راه ماندگاری تئاتر رضوی راهیابی به مدارس است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فاطمه شوقی که موفق شده است با اثر "کبوتر و قطره باران" در بخش پایانی جشنواره تئاتر ضامن آهو حضور یابد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و در حاشیه اجرای این نمایش به ذکر توضیحاتی در مورد این اثر پرداخت و اظهار داشت: داستان این نمایش پس از زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) به ذهنم رسیده است.
وی با اشاره به اهداف تولید این اثر توسط خود، اظهار داشت: در واقع این اثر بر پایه و اصل گسترش فرهنگ زیارت و القای ارزش‌های زیارتی شکل گرفته است و می‌توان گفت که این امر یکی از شاخص‌های این اثر است.
این کارگردان تئاتر کودک، تاثیر تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو در انتقال ماندگار و پایدار مضامین مذهبی را غیر  قابل تردید توصیف و ادامه داد: افزایش تعداد مخاطبان و تماشاچیان جشنواره نسبت به دوره‌های پیشین نشانه درستی مسیر آغاز شده و صحه‌ای بر ادامه دلایل پیمایش آن است.
این کارگردان حاضر در پنجمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو افزود: مسئولان باید تدابیری بیندیشند تا امکان اجرای آثار این جشنواره در مدارس فراهم شود و  مخاطبان بیشتری بتوانند از ظرفیت انتقال آموزه‌های دینی در بستر هنر نمایشی بهره ببرند.
به گفته شوقی، گسترش چتر حمایت از گروه‌ها و دعوت از تعداد بیشتری از هنرمندان غنای این جشنواره را افزایش خواهد داد.
به عقیده وی، بیشتر شدن دامنه رقابت در این جشنواره موجبات ایجاد انگیزه بیشتر برای انتقال مفاهیم معنوی و مذهبی و معرفی سیره و روش زندگی ائمه در بین کودکان و نوجوانان را فراهم می‌آورد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول