اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

17 تا 21 مهر برگزار می‌شود؛

جشنواره تئاتر استانی در گیلان

خبرگزاری فارس: معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری بیست و چهارمین دوره جشنواره تئاتر استانی از 17 تا 21 مهر ماه جاری خبر داد.

جشنواره تئاتر استانی در گیلان
سید وحید فخر موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا با اشاره به جایگاه تئاتر گیلان اظهار داشت: خلق آثار هنری زیبا و با مضمون همراه با بازیگردانی خوب، نشان از سابقه و جایگاه بلند هنر تئاتر در گیلان دارد.
وی از برگزاری بیست و‌ چهارمین دوره جشنواره تئاتر استانی در گیلان خبر داد و افزود: این جشنواره در تاریخ 17 تا 21 مهر جاری با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار می‌شود.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، لنگرود، انزلی و رشت را از شهرهای مطرح به عنوان میزبان برپایی این دوره از جشنواره مذکور عنوان کرد و بیان داشت: مکان دقیق برپایی این جشنواره پس از رایزنی و هماهنگی‌های بعدی مشخص و اعلام می‌شود.
این مسئول جشنواره استانی تئاتر را زیر مجموعه‌ای از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر کشور خواند و تصریح کرد: آثار منتخب جشنواره استانی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای و در نهایت به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه می‌یابند.
فخر موسوی با اشاره به آثار ارسالی به دبیر خانه این جشنواره، خاطرنشان کرد: تاکنون 22 اثر به دبیر خانه این دوره از جشنواره  تئاتر استانی در گیلان ارسال شده است که در پایان هشت اثر پس از بررسی با نظر هیئت داوران به عنوان آثار منتخب معرفی می‌شوند.
به گفته معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، در مجموع دو یا سه اثر منتخب مرحله استانی پس از تایید نهایی به مرحله منطقه‌ای راه پیدا می‌کنند.
وی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به میزبانی تهران را از پرطرفدارترین جشنواره‌های تئاتر کشور دانست و گفت: شرکت و حضور در این جشنواره امتیاز و فرصتی بزرگ و مناسب برای هنرمندان تئاتر در کشور محسوب می‌شود.
فخر موسوی از برگزاری نخستین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای به میزبانی گیلان خبر داد و تصریح کرد: این جشنواره در پایان آبان امسال با حضور هنرمندانی از هشت استان کشور در گیلانی برگزار می‌شود.
وی استان‌های اردبیل، مازندران، گلستان، قزوین، زنجان، سمنان و مرکزی را از جمله استان‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر منطقه‌ای در گیلان عنوان کرد.
این مسئول به برپایی نخستین دوره مسابقات نمایشنامه نویسی تئاتر در گیلان اشاره کرد و ابراز داشت: مسابقه نمایشنامه نویسی تئاتر با عنوان «روزنه آبی» به یاد مرحوم ( اکبر رادی) از بزرگان نمایشنامه نویس تئاتر گیلان  برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: تاکنون 20 اثر از سراسر استان به دبیر خانه این مسابقه ارسال شده که آثار ارسالی پس از بررسی برای حضور در مسابقه معرفی می‌شوند.
فخر موسوی تاریخ برپایی این مسابقه در گیلان را 26 آبان امسال اعلام کرد و اذعان داشت: مسابقه «روزنه آبی» کاری مشترک از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مرکز هنرهای نمایشی، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی ایران شعبه گیلان است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول